• Hanna123

    Piercing i övre delen av örat

    Till ni som piercat örat - Jag tog ett hål uppe i ett öra (där man bara har brosk) för 1 vecka sen och jag har fortfarande lika ont nu som då, när man vidrör smycket. Jag undrar om det ska ta så långt tid att läka? De sa att det skulle ta längre tid med läkningen när man tar hålet högt upp, ca 2 mån. Men jag tycker att smärtkänsligheten borde avta snabbare. Jag tvättar 1 ggn/dag och är inte och pillar på den, men det känns lika ont som föe en vecka sedan, kan inte ligga på vä sida med huvudet när jag sover (suck..)

    Ska det ta ont så länge??

  • Svar på tråden Piercing i övre delen av örat
  • Garderobshylla

    Jag kunde inte ligga på örat på flera veckor efter håltagningen och nu fast det är tio år sen jag tog hålet så gör det ont att sova på det örat om jag har hänge i.
    Dock har jag problem att överhuvudtaget sova i örhängen, så hålet mitt har väl inte kunnat vänja sig antar jag.

  • Toddes mamma

    För mig tog det ca 2år innan det slutade komma var o "gojja".
    Kan fortfarande göra ont om jag ligger på det örat när jag sover, var ca 15år sen jag gjorde det.

  • Armani

    Jag var jätteöm i mitt öra i ett år efter att jag gjort piercingen, kunde inte alls ligga på den sidan. Det blev bättre då jag bytte från ett vanligt örhänge till ett riktigt piercigsmycke ist.


    (¯`°?.¸ ღMamma Till Alicia 081015ღ ¸.?°´¯)
  • idisb

    ja kommer inte ens ihåg när det va ja tog där uppe men kan fortfarande göra ont om ja legat på det, det är ju lite merutsatt eftersom det är hårt och man kommer åt det, många ja känner har fått ta ut det där uppe

  • Emekal

    jag har tre hål där och redan två dagar efter så kändes det inget för mig.
    Men om jag ligger på det örat länge så får jag ont en liten stund...

  • DreadHead

    Broskpiercings är allmänt kända för att vara överJ***iga att läka.
    Mina conchar (mitt i örat) gjorde ont i över ett år innan de blev snälla.
    Så räkna med att det kan ömma ett tag.

  • Emekal

    jag har haft mina i fem år och dom har läkt skitbra (ursäkta mitt ordspråk)... har inte haft en infektion och dom var läkta på någon vecka!

    Det är ju skillnad från person till person hur länge man har ont!

  • Ingwi

    Jag har två hål i övre delen av mitt öra, det första tog jag för ca 3 år sedan och det hade jag fruktansvärt mycket problem med! Läkte inte på drygt 1 år, men nu efter 3 år märker jag inte av det.

    Mitt andra hål tog jag för ca 7 veckor sen och smärtan i det hålet släppte samma dag som jag tog det och har inte krånglat ett dugg sen dess!

    Vissa hål krånglar sjukt mycket pga en nerv som kom i vägen under håltagningen, oerhört vanligt när man tar med pistom

  • Ingwi

    Jag har två hål i övre delen av mitt öra, det första tog jag för ca 3 år sedan och det hade jag fruktansvärt mycket problem med! Läkte inte på drygt 1 år, men nu efter 3 år märker jag inte av det.

    Mitt andra hål tog jag för ca 7 veckor sen och smärtan i det hålet släppte samma dag som jag tog det och har inte krånglat ett dugg sen dess!

    Vissa hål krånglar sjukt mycket pga en nerv som kom i vägen under håltagningen, oerhört vanligt när man tar med pistol

Svar på tråden Piercing i övre delen av örat