• SkönaGG

Irriterad på Bamsetandkrämen!

Varför skulle dom byta smak på den för???
    Nu vägrar min 3åring att borsta tänderna för alla andra jag köpt smakar enligt henne illa.
    Kunde dom inte haft 2 smaker om det nu skulle komma en ny?

Eller förvarnat att det gamla skulle försvinna så man kunnat köpt ett lager..

A 2004 & B 2006 & C 2007
  • Svar på tråden Irriterad på Bamsetandkrämen!
  • Amine

Trodde äntligen att jag hittat nån mer som stör sej på att den är så rinnig men icke. Fast jag kan sympati reta mej med dej, dumt när det inte smakar "som det brukar"

• Lucky

Tycker det är bra att de tagit bort godissmaken jag!

• Linnpinn

Ha,ha...Amine...jag tänkte precis som du Jag hatar konsistensen på den tandkrämen. Vår kille kör med byggare bob tandkräm istället, inte alls lika kladdigt.

Förlåt ts...lite off topic...

• trollet2

Jag tycker att den nya smaken är bättre. Men det finns väl andra barntandkrämer som smakar liknande den gamla smaken? (kommer inte ihåg vilken/vilka)

Dessutom är ju den nya mindre rinnig än den gamla!

• Vicki77
    SkönaGG skrev 2009-03-17 16:22:04 följande:
    Varför skulle dom byta smak på den för???Nu vägrar min 3åring att borsta tänderna för alla andra jag köpt smakar enligt henne illa.Kunde dom inte haft 2 smaker om det nu skulle komma en ny?Eller förvarnat att det gamla skulle försvinna så man kunnat köpt ett lager..
    låt henne välja tandkräm själv, kanske det blir roligt att borsta igen.
    så gjorde vi när det under en period va svårt att få borsta tänderna på min son.
    han fick välja vilken tandborste han ville ha och tandkräm, och en liten handduk och en liten necessär...
    helt plötsligt blev det spännande och roligt som bara den
  • fruis
    Amine skrev 2009-03-17 21:23:47 följande:
    Trodde äntligen att jag hittat nån mer som stör sej på att den är så rinnig men icke. Fast jag kan sympati reta mej med dej, dumt när det inte smakar "som det brukar"
    Haha, håller med. Den är otroligt kladdig och tuggummiaktig i konsistens och lukt. Visserligen använder vi den men jag gillar den inte.
  • Tinuskan

Finns det inte frukt å mint?

Frukten e kladdig.

Minten e som vuxen tandkrämen fast mildare, ja elr som Fanny säger smakar tuggumi

• Doodelidoo

Jag hatar också den rinniga kladdiga konsistensen. Har haft svårt att hitta tandkräm till barn som är under 2 år. Stora killen har pepsodent (som numera är med "fruktsmak") men den är från 2 år så lillkillen kan inte ha den ännu. Jag skulle helst vilja att de har en mild mintsmak. Om den nya Bamse tandkrämen har annan konsistens ska jag testa den.

• SkönaGG
    Vicki77 skrev 2009-03-18 09:58:55 följande:
    låt henne välja tandkräm själv, kanske det blir roligt att borsta igen.så gjorde vi när det under en period va svårt att få borsta tänderna på min son. han fick välja vilken tandborste han ville ha och tandkräm, och en liten handduk och en liten necessär...helt plötsligt blev det spännande och roligt som bara den
    Hon fick välja ny men den dög inte heller.

Men nu har jag hittat en affär där dom hade den gamla kvar så jag köpte 5 st så nu har jag ett tag. Min 5åring gillar den nya så den går åt den med.
    A 2004 & B 2006 & C 2007
  • Kibell

Min dotter tycker inte heller om någon annan tandkräm än "gamla" Bamse. Och då har hon prövat alla andra. Hon har fått välja själv. Men hon tycker alla andra är starka. Ser inget fel att det smakar frukt. Jag borstar ju hennes tänder så jag vet ju att hon inte äter den (som det stod i reklamen för den nya att det är anledningen till att domtagit bort den).
    Jag hittade också den gamla i en affär hos oss så jag köpte på mig 6 st. Annrs finns risken att tandborstningen blir en kamp och det tänker jag inte ha. Har ingen lust att med våld tvingas borsta tänderna på min dotter Men nu slipper vi det

Så tack Gurra för att du skrev TS så jag läste den och hann köpa!

♥Älskar min Isabelle♥
Svar på tråden Irriterad på Bamsetandkrämen!