• Mary84

ÄL men inget utslag på stickan??

Hejsan.

Tänkte kolla om det är någon som vet att dom har äl men inte får något utslag på äl-testerna?

Jag köpte sånna där stickor från testlagret och började testa redan en dag efter mensen tog slut. Och har testat varje dag samma tid ca 17.00. Nu är jag på dag 17 och har inte fått ens en antydan till streck.....

För ca 4-5 dagar sen hade jag ont i äggstockarna och fick lite flytningar (tror det var som äl-sekret, men det kom bara en gång när jag var på toa) har oxå haft lte vattninga flytningar. Nu har brösten börjat ömma jätte mycket.

På nåt sätt känns det som jag borde haft äl, men kan inte fatta varför det inte visats på testen...???

Finns det nån som är säker på att ni har äl men inte får några utslag på tester???

• Svar på tråden ÄL men inget utslag på stickan??
  • babytiger

skulle råda dig till att köpa CB Ältest. litar mer på dom än på det billiga.

är du säker att du inte är gravid redan?

• zupertjejen

Hej!

har köpt ägglossnings stickor från samma stället som dig!

jag känner inte till riktigt längden på min cykel å så står det: känner du inte till längden på din cykel ska du starta den 11:e dagen efter din sista menstruations första dag..

ska man räkna från den dag mensen börjar eller??
    känner mig knäpp..

• Mary84

nä tror inte det, det skulle nog vara för tidigt.. tyvärr.. dessutom har jag läst på flera trådar att en graviditet skulle ge utslag på äl-testerna. Men man kan ju alltid hoppas:)

• Mary84

svar på #2:

Ja, jag tror det. Jag har inte heller koll på min cykel och jag började testa den 5/3 och mensen började 28/2. Jag började direkt när mensen tog slut..
    Dom borde ju mena 11 dgr fårn första mens dagen för om man har en cykel på mindre än 20 dgr kan man ju ha äl när man fortfarande har mens..

Ja man blir verkligen helt knäpp på det här!!

• zupertjejen
    Mary84 skrev 2009-03-17 16:48:43 följande:
    svar på #2:Ja, jag tror det. Jag har inte heller koll på min cykel och jag började testa den 5/3 och mensen började 28/2. Jag började direkt när mensen tog slut.. Dom borde ju mena 11 dgr fårn första mens dagen för om man har en cykel på mindre än 20 dgr kan man ju ha äl när man fortfarande har mens..Ja man blir verkligen helt knäpp på det här!!
    håller helt med dig...blir oxå helt knäpp..
    första gången jag ska prova med ägglossningstest nu, min mens började igår.

blev lite besviken när jag fick den, hade hoppas på ett + men det fick jag inte
  • Mary84

ingen mer som tror sig veta om det är möjligt att ha äl fast det inte ger utslag på stickorna?

• Nuni

Du kanske har ÄL senare. eller du kanske testar vid fel tidpunkt på dagen. Det finns de som har kort stegring och då kan fel tidpunkt resultera i att man missar den. Eller så har du en ÄL fri månad.

Mary84 skrev 2009-03-17 17:09:46 följande:
    ingen mer som tror sig veta om det är möjligt att ha äl fast det inte ger utslag på stickorna?
  • sörjer

Då tror jag att du hade ÄL i samband med dina flytningar och att du missat stegringen. Pröva testa två ggr om dagen nästa månad. Det kan ju också vara så att du inte har någon ÄL alls med så kort cykel eler att du får mens ett par dagar efter ÄL. Men jag tror som sagt du missat den.

• irmelin

Jag har också testat de stickorna och fick inget utslag. Men så läste jag någonstans att man skulle inte ha pinkat på typ 4 timmar när man skulle testa. Så då gav det utslag, men de verkar lite ostadiga, kanske ska man satsa på märkesstickor

• Trollmamma till 4

Man ska hålla sig i minst 4 timmar å inte dricka nå helst sen bästa tiden att testa är mellan kl 16-20 men man kan testa vid lunchtid oxå så att man tar 2 test per dag. Så gjorde jag och min stegring kom vid lunch å middag å sen dagen efter bara vid lunchtid.

• Mary84

Hållå alla familjelivare!!

Hittade min gamla tråd om äl och äl-tester!

Kan iallafall svara att den månaden då jag testade med stickorna, och inte ens fick ett tillstymmelse till streck, blev jag gravid!! Med tvillingar dessutom:) så äl borde jag ju haft!

Mina killar är nu 3 år! Vad tiden går snabbt:)

Ville bara uppdatera och berätta att det faktiskt finns möjlighet att bli gravid trots att äl-stickorna inte ger utslag ( men kan ju självklart ha missat stegringen)

Kramar!

• Zoey

Åh vad kul!! Grattis!!Skrattande
    Skönt att höra för jag börjar att tro att jag har missat min. Har haft riktigt tydliga äl-symtom sen i måndags men stickorna visar ingenting. Så får jag inget utslag än på några dagar hoppas jag att jag bara har missat den =)

• beijer

Jag har oxå testat med testlagert och inte får något heller. Men där emot fick jag nästan lika starka igår och idag. Eller inte liks starkar men man såg två sträck tydligt. Men mitt problem är att jag är på dag 30 idag efter min mens första dag och dem två senaste mens har legat på 34 dagar emellan. Min undran är om hur sent man egentligen kan ha ägglossning ?
    Är d troligt att jag kanske har snar ägglossning ?

• M82

Beijer: Man brukar säga att man har ÄL i genomsnitt 14 dagar innan nästa mens. Så räkna från 1:a mensdagen förra månaden och 14 dagar bakåt så vet du på ett ungefär när du bör haft ÄL. Har du menscykel på 34 dagar bör du alltså har ÄL på dag 20 räknat från mensens 1:a dag förra månaden, det är riktig blödning, färskt blod man räknar som 1:a mensdag, inte s.k. spottings.

Ex. har du mens den 1:a i månaden så har du alltså ÄL runt dag 20 och mensen kommer sen runt den 4:e månaden efter.

Jag har en menscykel på 31 dagar och jag har ÄL runt dag 16-17.Brukar kolla med ÄL stickor från dag 14 till dag 18 ungefär.

• beijer

M82
    Tack för att du svara mig.
    Men då tror jag att jag förstår lite.
    Jag vet inte riktigt om jag kan ha riktigt koll på min menscykel än? Har haft två blödningar sen jag fick min dotter som är snart 8 månader. Jag har hel ammat henne i 6 månader och sen blev d bara visa tillfällen men har slutat amma då hon själv valt d. Men jag hade en mens den 16 agusti och sen hade jag en mens den 19 september. Har försökt luska fram min ägglossning men inte vet jag om jag lyckats. Har använt tester men inte alla dagar då jag inte fått min beställning från testlagret som dem lovat så har fått hoppat. Och då jag ska haft ägglossning som jag räknar ut och tagit hjälp av en app så dem dagarna hade jag inga tester:( har inte fått några utslag på testerna men har fått d nu i tre dagar. Vet inte när jag ska sluta testa eftersom jag inte vet om jag fått ägglossning.:( kan man få ägglossning på dag 30 i mens cykel?
    Vad är spotting eller vad d hette?

Jag fick där emot typ lite brun aktigt i förgår och igår. Trodde då mensen var på gång men den har inte kommit. Har ont och stickningar i under magen från och till. Specillt natte tid :(((
    Har idag inte haft något mera brunt eller hur man nu ska förklara. Ursäkta detaljer. Har hört att äggtester kan få utslag om man väntar mens. Men undrar hur länge den visar d? Jag ska ha mens på tisdag om jag fortfarande ska ha 34 dagar mellan mensarna.

Vet du om äggtesterna alltid ska ha två sträck eller om dem är tomma hela tiden om man inte har ägglossning. Hoppas du kanske kan svara mig igen?
    Med vänlig hälsning, Linda

• M82
    Beijer: Har du en menscykel på 34 dagar och du befinner dig på dag 30 så bör du inte ha ÄL nu, utan det bör du ha haft för ungefär 10 dagar sedan, dvs. runt dag 20 i cykeln. Tänk på att din menscykel och kalenderns datum kan skilja sig åt, bara för att du är på dag 20 i din cykel betyder inte det att det är datum 20 i kalendern, det kan lika bra vara 3,10,17,25, 31 eller vilket datum som helst i kalendern.

Du skrev att du haft lite brunaktigt i någon dag, jag antar att du syftar på brunaktiga flytningar, det är dessa som brukar kallas för spottings. Dessa är ett tecken på att mens är på väg, de kan även komma ett par dagar efter att mensen slutat. Jag brukar alltid ha spottings ca 2-3 dagar innan mens och 1-2 dagar efter mensen slutat.

Har du ÄL ska du ha 2 streck som är lika starka eller så kan ett av strecken vara starkare i färgen, men de ska alltid vara 2 tydliga streck. Får du bara 1 streck så är det negativt =  ingen ÄL. Stickorna ska normalt bara visa ÄL under 1 dag, och när man får utslag bör man försöka ha sex inom 24-48 timmar om man vill bli gravid. Ibland kan de visa fler dagar, 2-3. Men vet inte om de visar positivt om man är gravid, då kanske du bör ta ett grav.test istället om du misstänker det.

Mitt tips är att när du får mens, anteckna i en kalender/almanacka när du har mens och håll koll på detta under några månader så att du lär känna din menscykel. Du bör ha ÄL ca 14 dagar innan nästa mens, i ditt fall runt dag 19/20/21. Prova att börja testa från dag 16 eller 17och tills du får starkt utslag eller till dag 23. Bör stå i din app också, är bara slöseri med tid och pengar att testa halva/hela månaden om du ändå inte har ÄL då. Ett annat tps är att du kollar dina flytningar, när du får segt äggvite liknande slem är det ett tecken på ÄL. Googla och sök efter "Billingsmetoden" för att läsa mer om detta med att undersöka flytningar.
  • beijer

M82 tusen tack för ditt svar.
    Det stämde bra med spottnings som du skrev fick en mensblödning nu den 19 eller om d var tjugonde. Har skrivit upp d. Har även skrivit upp dem senaste två menstruationerna med för att ha koll. Jo d vet jag att man inte kan gå efter samma datum i månaden. Jag räknar från första mensdagen och till dag 14 ? Har jag fattat rätt? D där med flytning som du säger som är när man har ägglossning d känner jag igen. Hade så i september månad. Men har inte fått något denna månad som var. Och inget utslag på ägg testen förrän nu vid mensen. Så d gav nog utslag för mensen var på gång. Jag har innan gått pergotime så jag vet att min kropp inte funkar riktigt bra med ägglossning. Därför som jag vill börja lära och se hur min kropp funkar. Men är så osäker på när jag ska börja testa med äggtest nu när jag har haft d bruna? Ska jag räkna från den första dagen eller från min blödnings dag? Har d någon betydelse på hur länge menSen håller på?
    Tack för att du tar tid att svara mig

Svar på tråden ÄL men inget utslag på stickan??