Hur länge innan den "feta" mjölken kommer?
Som rubriken lyder... Hur lång tid tr det innan bebisen ammat till sig den feta mjölken? Och hur vet man att e får i sig den överhuvud taget??
Som rubriken lyder... Hur lång tid tr det innan bebisen ammat till sig den feta mjölken? Och hur vet man att e får i sig den överhuvud taget??
Det är ju en omöjlig fråga att svara på. Krasst kan man säga att mjölken blir fetare ju längre in i amningen man kommit, den blaskiga mjölken är främst i början när det "flödar" sedan blir den tjockare eftersom och de sista dropparna innan bröstet är "tömt" är fetast.
Du märker ju om bröstet känns slappare när han/hon ätit. Oftast så "tömmer" de ju ett bröst, dvs suger tills det nästan inte kommer någonting längre, och släpper bröstet. Då erbjuder man ju nästa bröst... och om bebisen inte är som min son så kanske han inte tömmer även det bröstet men borde ju då ha fått i sig den feta mjölken från det första.
Efter ett tag "lär" man sig ju att läsa av sin bebis, som min snabbätare som äter på max 5 min/bröst sedan han var ganska liten. Numer då det går längre mellan amningarna hinner brösten fyllas på mer så han ammar längre iof, men nu delammar jag ju bara...