norge vs sverige
Det är såhär att jag och min sambo bor i Oslo. Pga finanskrisen så bor och jobbar vi här. Förutom varannan helg då vi åker hem till sverige, för han har sin son då. Så då får vi bo hos hans föräldrar den helgen.
Visst har det fungerat bra. Vi har nu hållt på såhär i ett år snart. Tanken var att vi skulle flytta tillbax till sverige igen efter ett år. Ett år har gått nu i April, men sambon vägrar flytta tillbaka.
Mitt i allt detta blir jag GRAVID! Och vill då absolut inget hellre än att flytta tillbaks till Sverige. (Jag har min familj, mina vänner osv där) Iochmed att jag ska vara mammaledig i ett år så är det väl ganska så logiskt att jag vill vara nära mina vänner och släkt. Dessutom är detta första barnet för mig, och då behöver man alltid mammas hjälp lite då och då...
Min sambo vägrar flytta till Sverige och jag vägrar bo kvar. Vi bråkar om det här jämt, och jag är ledsen varje dag pga detta. Jag har försökt få honom att förstå att det faktiskt FINNS jobb i sverige, bara man letar. Men om du gärna vill vara i norge och jobba så gör det. Du kan ju pendla som väldigt många människor gör. Mån-tors jobb. Men det vägrar han! Han vill inte ha en "splittrad" familj igen.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till... först blev jag så glad för barnet och nu vet jag varken ut eller in... snälla nån där ute, HJÄLP MIG!!!!