• Fidelis ad urnam

Hur skyddar man sitt busskort?

Jag måste byta ut mitt busskort 4-5 gånger i månaden!
    Trots att jag endast har kortet i dess medföljande plastficka och har den i min jackficka.
    Jackfickan stängs med en dragkedja, ingenting magnetiskt finns där. Jag har aldrig några mobiltelefoner, mp3 spelare, kort osv tillsammans med kortet i fickan. Jag har aldrig kortet i min väska som har ett magnetlås och alla andra magnetiska prylar som mobil, PM3, passerkort, kontokort osv osv i.

HUR kan jag skydda kortet mer än jag gör?!

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Svar på tråden Hur skyddar man sitt busskort?
  • Velour

Det kanske är dragkedjan som är den skyldige?

• Fidelis ad urnam
    Velour skrev 2009-03-17 21:41:52 följande:
    Det kanske är dragkedjan som är den skyldige?
    Hur?
  • Velour

Metallen kanske bidrar till någon form av urladdning eller annan reaktion på kortets magnetremsa. (?)

• Fidelis ad urnam
    Velour skrev 2009-03-17 21:52:55 följande:
    Metallen kanske bidrar till någon form av urladdning eller annan reaktion på kortets magnetremsa. (?)
    Men om jag inte kan ha den i jackfickan och inte i väskan (pga mobil, mp3, plånbok med kontokort, passerkort till jobbet, nycklar med tagg på, magnetlås på väskan osv osv) vart ska jag då ha den?
  • BillaBong

Kan stämma som Velour skriver. Jag var med om samma sak med mitt busskort när jag använde såna. Jag hade dem i en ficka i en jeansjacka och just den fickan hade en knapp som var boven till att mina kort alltid pajade. Sjukt irriterande för VAR kan man ha kortet, tamef*n alla fickor, fack, väskor m.m. är ju antingen av metall, har metall i närheten, är mobilt eller har strålning och skit som förstör magnetremsan... :( Fick allt det här förklarat för mig av en av busschaufförerna efter x antal kortbyten.

Google... Goooogle! G-O-O-G-L-E!
  • Silverkatten06

Du får väl sätta kortet i senilsnöre runt halsen

Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • norgesessan

Jag har haft mina busskort i samma ficka som mobil, nyckeltagg (räknar med att det är en sån mojäng som låser upp dörrar), och dragkädja, har inte laddads ur en enda gång...vad knasigt.Det har tillochmed tvättats i tvättmaskinen och fungerat..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Fidelis ad urnam
    BillaBong skrev 2009-03-17 21:58:33 följande:
    Kan stämma som Velour skriver. Jag var med om samma sak med mitt busskort när jag använde såna. Jag hade dem i en ficka i en jeansjacka och just den fickan hade en knapp som var boven till att mina kort alltid pajade. Sjukt irriterande för VAR kan man ha kortet, tamef*n alla fickor, fack, väskor m.m. är ju antingen av metall, har metall i närheten, är mobilt eller har strålning och skit som förstör magnetremsan... :( Fick allt det här förklarat för mig av en av busschaufförerna efter x antal kortbyten.
    Ja vart ska man då ha kortet?
  • Fidelis ad urnam
    norgesessan skrev 2009-03-17 22:00:48 följande:
    var bor ni? jag bor i Malmö.
    Gävle
Svar på tråden Hur skyddar man sitt busskort?