Vilken effekt har Rosenrot när man försöker bli gravid?
Har läst att bidrottning gele kan rubba ägglossningscykeln. Har rosenrot liknande effekt så att man ska låta bli om man är regelbunden? Eller vilken effekt har det på kroppen?
Har läst att bidrottning gele kan rubba ägglossningscykeln. Har rosenrot liknande effekt så att man ska låta bli om man är regelbunden? Eller vilken effekt har det på kroppen?
det enda jag vet är att det ökar fertiliteten
Det finns inga bevis alls för att det ökar fertiiteten. Det kan ibland ge kortare cykler och därmed äl för de med långa cykler/oregelbunden mens,men då är det ju det faktum att de får äl som ökar fertiliteten. Ägg är ju liksom grundförutsättningen! Man kan få krångel med cykeln om man redan är regelbunden och jag fick fruktansvärd huvudvärk av r.r så tänk dig för innan du äter det.
puff
Rosenrot är superbra tycker jag! Jag har inte använt det i syftet att öka min fertilitet, utan för att jag alltid var sjuk, trött och orkeslös förut. Jag började med rosenrot i juli 2008 och har sedan dess varit jättefrisk, pigg och orkar mer. Innan var jag alltid sjuk...förkyld året om och fick lätt lunginflammation, ögoninflammation och så. Min menscykel har inte rubbats av rosenrot och har aldrig hört någon som råkat ut för det heller (det var flera på min förra arbetsplats som tipsade mig om rosenrot när jag jämt var så trött och hängig). Dag 27 får jag min mens, varje måndag. Får starka ÄL-känningar varje måndag också, men vet inte om rosenrot hjälpt till där eller om jag alltid haft så, för det minns jag inte.
Inte ÄL varje måndag såklart, utan månad. Så ingen misstolkar :D
jag blev sååå kåt av det faktiskt det var typ allt
Jag började med RR sista dagen på mensen (egentligen har jag hört att man ska börja mensens första dag...men jag tänkte skitsamma). Sen käkade jag det tills ägglossningen (den kom då ca 1v senare än vanligt). Plussade samma månad (men fick tyvärr MF i v5), och då var detta 7:e försöket. Om det var en slump eller vad det var, det vet jag inte. Men jag har aldrig haft så starka ägglossningssmärtor som den månaden. Jag kommer ta RR första dagen på denna mens också. Absolut. Sen är det väl alltid olika från person till person...
Jag vill gärna höra fler positiva och negativa tankar om rosenrot.
Har relativt regelbunden mens, men misstänker att jag inte har äl då jag aldrig får utslag på teststickor.
Funderar därför på att testa RR
Puffar
Ingen effekt alls enligt vad jag fått erfaran iaf
Det är min första cykel jag testar rosenrot även om jag har regelbunden mens, har aldrig haft så ont i äggstocken kring dag 15-18. Hoppas att det är ägglossning och att inte rosenrot rubbar min regelbundenhet. Har någon erf av detta?