• Mysaaan

När hänger ni ut tvätten?

Solen lyser och klarblå himmel, det är inte så många grader ännu, men om det blir som igår kommer det att gå upp mot 8 grader och det blåser endel. Har en maskin tvätt med handdukar på gång och blir sugen på att hänga ut den, torkar den tror ni? Älskar tvätt som hängt ute, men känns lite knäppt att hänga ut den nu? Eller vad tycker ni? När hänger ni ut er tvätt?

• Svar på tråden När hänger ni ut tvätten?
  • Isnogood

Min pappa hängde ut tvätten året om...den frystorkade nog på vintern..
    Men den luktade alltid härligt..!

• Mysaaan

Haha ja när man kan hänga ut är det vår! Kanske det funkar att hänga ut den nu, men känns ju lite tidigt, undrar vad grannarna tänker!?

• polaris

ALDRIG! Är pollenallergiker så då torkar jag hellre kläderna inomhus och slipper nysa när jag tar på mig en ren tröja.
    Nu är det i och för sig inga pollen i luften men vi har lite för kallt ännu...

• straw2008

Går att hänga ut året om!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • mandrarinen

Hängde tvätt ute igår... men den hann inte torka (vilket jag väl inte räknat med heller) Hoppas att den torkar klart idag, annars får jag ta in den och torka färdigt inne... Inte lika fint väder här idag tyvärr.

• Mysaaan

Haha så då kanske man skulle hänga ut den ändå! Då är jag inte knäpp som funderar på det ... men torkar den så torkar den...för det är verkligen klarblå himmel och varm sol, men kall vind, jaja jag provar så får vi se!

mandrarinen - har du låtit den hänga ute under natten då??

• VeronicaL

Brukar hänga ut tvätten så fort det bara går, men tyvärr så tog jag ner torkvindan i höstas och nån annan torkställning har jag inte heller. Har länge funderat på en liten att ha på altan, kanske man skulle ta sig tid och råd å fara å köpa en......

• Mysaaan

Vill berätta att tvätten är snudd på torr 2 timmar ute, helt UNDERBART!! Det är VÅR det! Trodde jag aldrig...

• gaffsan

Ohh Vad jag blir avundsjuk, det doftar himmelskt med utetorkad tvätt

• Mysaaan

Ja underbart är det!! Idag är det lika fint väder så idag åker sängkläderna ut!! Så ljuvligt!

• MinaHjältar

Jag hänger ut tvätten uppe på balkongen för där är de sol hela dan och där är de över 20 grader just nu för att husväggen värmer och vi har svart golv. Satt själv där ute för en stund sen och solade i bara linne och det brände massor på axlarna. Grannen hänger sin tvätt ute året runt under taket på alltan och den torkar på en dag.

Mina små troll
  • Brio

På sommaren vid fint väder
    Men jag gillar inte att hänga ut underkläder mitt på tomten, det känns lite väl. Men sängkläder, handdukar och större plagg är perfekt att torka ute!

Svar på tråden När hänger ni ut tvätten?