• Knirp

Majskrokar

Min lille kille på 8 månader älskar majskrokar men jag är så rädd att han ska sätta dom i halsen. Det ska ju inte vara någon fara eftersom de smälter i munnen men han gnager först lite i ena änden på kroken sedan stoppar han in hela kroken i munnen om man inte passar på honom. Hur gör ni när ni ger majskrokar?

• Svar på tråden Majskrokar
  • e 06

Om du vill kan du ju doppa om i lite vatten!

• Jimps

Min son e oxå 8 månader å han gillar oxå majskrokar. Han har inte satt nån i halsen än å han har ätit dem i några månader nu. Han äter dem själv.

• tes 75

jag fick svar på samma fråga i en anna tråd. vänta ska jag leta upp den.

• shagha

Min son är 10 månader och äter de för 3 månader sen. den ända som jag inte behöver vaka honom , är majskrokar( han stoppar allt på en gång )men händer ingenting.
    Men det finns 2 olika sorter ( ena är lite större och tjockare ) kanske du kan prova de som är mindre .

• bimbomika

har aldrig haft några problem fast pojken har matat dom i munnnen,han har ätit dom nu sedan han var ca 3mån å han e nu 18månader=)

• Smulan87

vad fasen är majskrokaR?

BF 11Juni 2009
  • bimbomika

men måste fråga när ändå en tråd om dom e här=)
    Har gett till flera olika hundar men ingen hund har velat ha majskrokar,känns inte så lockande..varför? men pojken älskar dom eller gjorde det..han har väl förätit sig på dom nu äter han dom bara ibland!
    Någon som testat ge hundar? känns lite dumt att ge något till sonen som alla hundar ratar....

• FunkyTuzzan

bimbomika
    Idag 13:57
    men måste fråga när ändå en tråd om dom e här=)
    Har gett till flera olika hundar men ingen hund har velat ha majskrokar,känns inte så lockande..varför? men pojken älskar dom eller gjorde det..han har väl förätit sig på dom nu äter han dom bara ibland!
    Någon som testat ge hundar? känns lite dumt att ge något till sonen som alla hundar ratar...

Hemma hos oss får vi passar vår labrador kille på 2år så han inte knycker majskrokarna fårn våran tjej om hin sitter på golvet, han ÄLSKAR dem...
    Vet ej om han är underlig eller om vissa hundar tycker de är ok...

• L0ved
    bimbomika skrev 2009-03-18 13:57:04 följande:
    men måste fråga när ändå en tråd om dom e här=)Har gett till flera olika hundar men ingen hund har velat ha majskrokar,känns inte så lockande..varför? men pojken älskar dom eller gjorde det..han har väl förätit sig på dom nu äter han dom bara ibland!Någon som testat ge hundar? känns lite dumt att ge något till sonen som alla hundar ratar....
    Vår hund och alla hundar vi träffat har bara älskat majskrokarna. Vår hund "busen" själv, tog dem från vår dotter hela tiden.
  • fiamalm

De smälter ju i princip direkt i munnen så de kan ju inte fastna om ni smakar på dom själv så märker ni hur lätt de smälter, det är ju gjorda för små barn och så de inte ska kunna fastna i halsen.

Svar på tråden Majskrokar