• Anonym (Orolig)

Du som blev gravid trots Cerazette!

Jag har läst att det är några som har blivit med barn trots att de åt Cerazette regelbundet (alltså utan att slarva). Hur vet man då om man blivit gravid???

Jag har ätit Cerazette i några månader nu.. redan från början började mensen strula med mellanblödningar och konstig oregelbenden mens.. jag vill ändå ge minipiller en chans innan jag byter ut dom.

Problemet är att jag har nu senaste veckorna kännt "sparkar" i magen som inte beror på tarmarna - känns exakt som när jag kännde de första små sparkar när jag väntade sonen. Jag blir orolig då sonen är bara 9 mån och vi vill ju inte ha en till än.. mina bröst har också blivit lite större
    Har beställt hem grav.test men vill gärna höra era erfarenheter!

• Svar på tråden Du som blev gravid trots Cerazette!
  • SABL

Jag åt cerazette utan att slarva och blev gravid. Min mens uteblev redan första månaden med cerazette (som det kan bli) så jag valde att testa med graviditetstest varannan månad. Tyckte dom funkade väldigt bra tills det blev ett plus på testet efter ett halvår.

• Anonym (Orolig)
    SABL skrev 2009-03-18 11:20:07 följande:
    Jag åt cerazette utan att slarva och blev gravid. Min mens uteblev redan första månaden med cerazette (som det kan bli) så jag valde att testa med graviditetstest varannan månad. Tyckte dom funkade väldigt bra tills det blev ett plus på testet efter ett halvår.
    Jag funderar också att testa mig då och då men glömde köpa grav.test när jag var på stan.. men nu när jag började få symptom så blir man ju lite orolig..
  • SABL

Anonym (Orolig) skrev 2009-03-18 11:21:41 följande:

Jag funderar också att testa mig då och då men glömde köpa grav.test när jag var på stan.. men nu när jag började få symptom så blir man ju lite orolig..
    Det förstår jag, köp hem ett test och kolla. Det är ju inte så vanligt att man blir gravid om man inte slarvar med pillren.
  • Anonym (jag med)

Så här var dt för mig.
    I början hade jag en del mellanblödningar men de försvann mer och mer.
    Sen under ngr år var jag nästan helt utan blödningar, jätteskönt.
    För ungefär ett halvår sedan började jag få ngt som likande riktigt mens, regelbunden, 28 dagar mellan. Pratade med min sambo om att det kändes som om det int funkade som det skulle, jag hade verkigen mens.

Och efter ngr veckor med riktig molvärk, rejält spända bröst så testade jag och fick ett fett plus på ngr sekunder.
    Min läkare sa att det är jätte jätte ovanligt, hon hade aldrig träffat ngn, men sa att jag hade ju uppenbarligen regelbunden ÄL trots cerazette.
    Så nu är jag gravid, och funderar på vad jag ska välja för skydd sen.

Det enda du kan göra är testa, men för min del så hade jag såna tydliga gravsymptom att det var nästan omöjligt att missa, trots att jag aldrig varit gravid förut, så förstod jag direkt. känner min kropp mkt väl.

Svar på tråden Du som blev gravid trots Cerazette!