• Jennie Brunflo

Är det prestige i att ha gröna ögon?

Något jag tänk på eftersom det poppat upp lite olika gröna-ögon-diskussioner här på sistone.

När jag var i min ungdom så var det poppis att ha gröna ögon. Man sa att man hade blå-gröna eller brun-gröna......nog för att jag tyckte att de flesta av dessa ögon faktiskt var bruna och blå....och kunde inte se något grönt i dom.
    Men....när jag sa något så hade jag fel för de hade minsann gröna inslag i sina ögon. Så...oftast sa jag inget.

Själv har jag blå ögon....bara blå....ingen som helst skiftning åt något håll.....men jag hade gärna haft blågröna....för det där med grönt....det var liksom fint.

Är det NÅGON mer än mig som upplevt detta?
    Min sambo bara tittar på mig när jag förklara....han fattar inte alls vad jag menar.

• Svar på tråden Är det prestige i att ha gröna ögon?
  • giz
    jag är uppväxt i lilla bräcke (jämtland) å där var det bruna ögon som alla skulle ha annars var man bara vanlig *himmlar med ögonen*
  • Bebis

Inte vet jag om det e poppis eller inte men de flesta ögon tycker jag skiftar rätt rejält.. jag har grön-blå o min syster grön-bruna.. min sons ögon skiftar mellan grå brunt o grönt

Men nog är det liksom nåt häftigt över gröna ögon.. speciellt helgröna.. lite roligare än vanliga blå o bruna i alla fall

• Lehen

Det har jag aldrig hört...

Min mamma & min syster har gröna ögon.
    Jag är dock glad över mina bruna.

• Auro

Jag tycker det är råsnyggt med gröna ögon - det signalerar lite lagom mystik, sexighet och egenhet. Det är ju ganska ovanligt, också. I hemlighet önskar jag mig gröna.

I min närhet verkar det vara blå ögon som upphöjs till skyarna, lika obegripligt, det.

det verkar vara såhär: Är det ovanligt, ska det värnas. (Litet stänk av det gamla goda rastänknadet som tittar fram, tror jag.)

• Tina B

*fniss* (kan inte låta bli) Jag har gröna ögon - bara gröna, inga skifningar varken mot blått eller brunt. Jag har alltid tyckt att det ser så intetsägande ut med gröna ögon. De liksom flyter in i resten av ansiktet Men jag har alltid varit den som har sagt "att du har väl inte gröna ögon" till dem som har påstått det (till dem som har melerade) men då har jag alltid utgått från min egeon färg.

• Chino

skitsnyggt med gröna ögon ju...själv har jag jätteblå!!

• iiijda

Det har jag aldrig hört själv har jag gröna ögon och fått känslan att det är "tråkigt". Nu ska jag lägga in en bild på mina ögon bara för det så ni som gillar det får kika och tala om hur fina dom är

• Indianica

Min optiker berömde mina vackra(!?) gröna ögon och sa att det är ovanligt med gröna ögon, de flesta i världen har bruna och sedan kommer de blå. Jag har riktigt lysande gröna ögon sa hon och sedan dess har jag tyckt det är rätt läckert Annars har jag mest hört när jag var liten ville de flesta ha blå ögon (skönhetsideal med blont hår och blå ögon?)

• Cuthalion

Jag gillar mina gröna ögon men samtidigt kan jag ibland önska att jag var blond och blåögd ist, det som hela tiden framhävs som det sexiga

• Saga å Filippa

Här kommer en salig blandning!

Ovandelen av mina ögon är det bruna stänk, mitten eller sidorna av pupillen är det verkligen grönt och underdelen är blå...? Var det nån som hade beslutsångest över min ögonfärg eller ? Fast det gröna dominerar helt klart, men det är några som har reagerat över den minst sagt konstiga kombinationen/blandningen eller vad man nu vill kalla det.

Min dröm ögonfärg som liten var blå. Tyckte att mina gröna var så intetsägande, men tycker dom är helt okej idag .

Svar på tråden Är det prestige i att ha gröna ögon?