• JCA

Tillbehör på kräftskiva

Hjälp mig, jag ska anordna en kräftskiva och vill ha tips på mat man kan ha till kräftorna. Tack!

• Svar på tråden Tillbehör på kräftskiva
  • Lovasraramamma

rost bröd att rosta...ost...
    nån röra att lägga i baguetter tex.

• Mia o Simon

vi brukar ha varma baguetter och nån god stark ost. Viktigt att osten är stark, det bryter bra till kräftorna. Lite vitlökssås, typ aioli är gott till..Gärna lite paparikaskivor, el nåt annat grönt som man kan plocka i sig är fräscht. Så äter vi havskräftor här på västkusten:)))

• yaz

Bara skriver lite fritt:

Räkor
    Fisksoppa
    Aioli
    Bröd
    Knäckebröd (helst supergott Spisbröd)
    Västerbottenost
    Sallad
    Nubbe
    Öl

Sånghäfte och hattar
    Ha så trevligt

• smålandstös

Jansson, vitlöksbröd, köttbullar,vitlöksbacon ( vitlöksklyftor invirade i bacon som steks)

• Nr3påG

Hittade ett gott recept i VeckoRevyn:
    Kräftklämma

4 Mellanstora potatisar
    175g Kräftstjärtar
    ½dl majonäs
    3msk finhackad dill
    1 Rödlök
    4 Rektangulära mjuka tunnbröd
    Blanda majonäs och dill, bred ut det på tunnbrödet. Lägg på potatis, kräftstjärtar och rödlök. Vik upp botten och rulla till en rulle.

• Chino

paj....

maizena färdig pajmix

fyllning:

räkor
    crabsticks
    purjolök
    chilisås
    creme fraiche
    lätt majonnäs
    salt och peppar

garnera med kokta ägg skivor eller klyftor och dill

• väntar o längtar

Västerbottenostpaj - mums! Olika sorters bröd, olika starka hårdostar, aioli, vitlöksbröd och så den otippade röra guacamole. Låter otroligt men är riktigt gott till kräftor.

• JKMNA

Vi brukar blanda roquefortost med cremefraiche att ha på baguette eller knäcke, jättegott!! Paprika, majonnäs, inte så mycket mer faktiskt!

• Flamma

Jag vet vad de flesta vill ha iaf: - Schnapsen! En till varje klo... Hahaha....

Svar på tråden Tillbehör på kräftskiva