Tillbehör på kräftskiva
Hjälp mig, jag ska anordna en kräftskiva och vill ha tips på mat man kan ha till kräftorna. Tack!
Hjälp mig, jag ska anordna en kräftskiva och vill ha tips på mat man kan ha till kräftorna. Tack!
rost bröd att rosta...ost...
nån röra att lägga i baguetter tex.
vi brukar ha varma baguetter och nån god stark ost. Viktigt att osten är stark, det bryter bra till kräftorna. Lite vitlökssås, typ aioli är gott till..Gärna lite paparikaskivor, el nåt annat grönt som man kan plocka i sig är fräscht. Så äter vi havskräftor här på västkusten:)))
mia o simon beskrev allt så bra!klockrent*sugen på kräftor nuuuu****
Bara skriver lite fritt:
Räkor
Fisksoppa
Aioli
Bröd
Knäckebröd (helst supergott Spisbröd)
Västerbottenost
Sallad
Nubbe
Öl
Sånghäfte och hattar
Ha så trevligt
Jansson, vitlöksbröd, köttbullar,vitlöksbacon ( vitlöksklyftor invirade i bacon som steks)
Hittade ett gott recept i VeckoRevyn:
Kräftklämma
4 Mellanstora potatisar
175g Kräftstjärtar
½dl majonäs
3msk finhackad dill
1 Rödlök
4 Rektangulära mjuka tunnbröd
Blanda majonäs och dill, bred ut det på tunnbrödet. Lägg på potatis, kräftstjärtar och rödlök. Vik upp botten och rulla till en rulle.
Ost paj
Tack så mycket!
*puffar upp*
*puffar igen*
paj....
maizena färdig pajmix
fyllning:
räkor
crabsticks
purjolök
chilisås
creme fraiche
lätt majonnäs
salt och peppar
garnera med kokta ägg skivor eller klyftor och dill
Västerbottenostpaj - mums! Olika sorters bröd, olika starka hårdostar, aioli, vitlöksbröd och så den otippade röra guacamole. Låter otroligt men är riktigt gott till kräftor.
Vi brukar blanda roquefortost med cremefraiche att ha på baguette eller knäcke, jättegott!! Paprika, majonnäs, inte så mycket mer faktiskt!
Jag vet vad de flesta vill ha iaf: - Schnapsen! En till varje klo... Hahaha....