• entjej

Mer hår på magen...

Hej!

Jag har sett att jag fått mer hår på magen. Har sett det länge, vet inte hur länge men minst 10 veckor. Är i vecka 21 nu. Det är från naveln och neråt. Det är ljusa hårstrån (som tur är) och inte så långa men i varja fall...undrar om någon mer varit med om det...är det normalt när man är gravid...eller är det något skumt med mina hormoner? Är det ett tecken på att jag väntar en pojke?

• Svar på tråden Mer hår på magen...
  • Veronica1983

Tror inte att det är något fel på dina hormoner, har själv fått mer hår på magen så som du beskriver. Jag väntar själv en pojke ,vet ej om det kan ha något med det att göra :) :)

• Blomman80

Jag har likadant... fast långa och svarta. Haha. Antar att de försvinner när bebisen har kommit. Annars åker vaxapparaten fram. =)
    Tror det har att göra med hormonomställningen att göra. Vi försökte ta reda på vem som gömde sig där inne, men den ville vara anonym. En bekant hade likadant och hon fick en tjej. Men hört/läst att folk fått pojkar också när de haft en hårig mage. Så jag vet inte om det har nåt med det att göra.

• LAV0LINA

Jag har också hårig mage. Är väldigt ljus och så i vanliga fall och som tur är är det mesta maghåret bara tunnare ljusa fjun!
    Men nog syns det mörkare hårstrån också!!
    Dock växer håret på benen och övriga kroppen (mellan benen, under armar osv) i snigeltakt! Behöver knappt raka mig längre!

Det närmar sig! BF 8 april -09
  • Howdahkan

Haft mer hårväxt på magen då jag varit gravid och sen efter förlossningen brukar det försvinna...har fått både tjej och kille..

Har förståt att det är väldigt vanligt och fullt normalt

• Linaslus
    Jag har oxå fått massa mera hår på min mage. Hade typ ingenting innan jag blev gravid och nu är det massa ljusa från naveln och ner. Vet att jag väntar en lite kille och jag hoppas verkligen att dom försvinner när han har ploppat ut.
    Sen har jag fått jätte dålig hy i ansiktet. Allt jag fick höra innan jag blev gravid att alla fick så fin hy... Jag har alltid haft jätte bra hy aldrig haft finnar eller varit torr, men sen nu när jag är gravid så känns det nästan som att jag håller på att tappa hela ansiktet. Är jätte torr i hela ansiktet och det hjälper inte att jag smörjer. Nån mer som har det problemet?
  • NettanFjärtan

Jag har också fått massa mer "maghår" men mina är mörka korta och "smala" och så sitter dom ovanför naveln till skillnad från er andra.

Ja jag har också fått väldigt annorlunda hy. Innan hade jag aldrig finnar tror jag har haft 7 finnar samanlagt i hela mitt liv varav 5 under graviditeten... Okej det kanske inte är så hemskt just det kunde juha vart värre men jag har fått väldigt oren hy också... :(
    fast den är mindre torr nu. förut var jag tvungen att smörja varje dag men nu räcker det med att smörja bara delar av ansiktet... och inte så ofta...

• sommar2001

Har också fått mer hår på magen. De är ljusa och "korta", ca 1 dm ovanför naveln. HUr hårig den är under vet jag inte för jag ser inte ner dit. Väntar en flicka.

• Miniigirl

Förragraviditeten blev jag jättehårig på magen, små mörka hårstrån fick jag mellan brösten var det värst, sen gick det ner till naveln, under navlen var det liiite bättre, men mycket mer än normalt iafall! håret på benen växte superfort, även allt annat hår på kroppen blev mörkare och växte fortare, tappade inget hår på huvudet heller!
    Fick då en liten pojke!

Denna graviditet, inget hår på magen(Eller inte mer än vanligt, lite fjun finns det nog där:)) håret på benen vet jag inte hur länge sedan jag rakade bort, och det har fortfarande inte vuxit ut...samma med resten av kroppshåret:) håret på huvudet rasar som bara den...
    ska bli späånnande å se om det har med könet på bebis å göra, vet ej vad det är för kön ännu...men, tror ganska starkt på pojke! men, det återstår att se:)

Skönt att lsippa allt hår iafall, jobbigare att tappa allt på huvudet..hihi
    men, håret på kroppen efter förra graviditeten försvan iafall fort!

• Smulan87

Ja det är normalt! :D

BF 11Juni 2009
Svar på tråden Mer hår på magen...