Hur länge kan man träna fotboll när man blivit gravid?
Hur långt in i graviditeten kan man träna fotboll om man blir gravid?
Hur långt in i graviditeten kan man träna fotboll om man blir gravid?
Jag tränade och spelade till serien slutade, var då i v. 15-16. När det skulle dra igång med innomhus stod jag dock över, kändes som att det gick lite för snabbt då. Hade gärna fortsatt träna fotboll några veckor till.
Nu är ju inte detta samma men. jag spelade innebandy fram till 6månaden förra graviditeten. gick jätte bra. Man ska tänka på att känns det obehagligt eller ont så ska man sluta direkt.
Jag är inte heller en fotbollsspelare, men svarar ändå att det där är ju helt individuellt. Jag spelade innebandy under de 3 första månaderna under min första graviditet, denna gång har jag inte kunnat träna alls pga foglossning. Jag har för mig att någon tjej var med och vann SM i innebandy i femte månaden för något år sedan (fast det syntes ju inte ens på henne att hon var gravid). Har också haft lagkompisar som har kunnat köra som vanligt inkl matcher så länge. Men ofta säger kroppen ifrån på olika sätt (andfåddhet, foglossning, ryggproblem eller rädsla för att gå in i närkamper).
Det är ju bara att känna efter. Är man van att träna hårt och inte får några krämpor så kan man ju hålla på ett bra tag. Sedan är ju frågan om man törs köra på för fullt i närkamperna... Vissa fortsätter ju att träna, men avstår matcherna.
Jag spela min sista match vnär jag va i 4 eller 5 månaden. men fortsatte träna.
Men precis som klassikern har jag foglossning denna gågn och knappt kunna röra mig alls.
Tack för alla svar
Åh vilken lättnad att läsa.... Trodde man skulle behöva lägga av med en gång...
Plussade igår..å blev jätteorolig för att missa hela året nu när säsongen snart börjar =) men då kan ja köra på ett tag om inte kroppen säger ifrån då...
Man är ju dock rädd att närkamper mm ska förstöra =(
Tränade igår och vågade knappt röra mig..men d lär nog bli bättre nu...hoppas ja i alla fall..om det nte satt sig psykiskt för det sista man vill är ju att d ska va orsaken till attman ska förlora det.
Så kände jag mig också men min bm sa till mig att om barnet är friskt så är det inte skadligt att spela fotboll, det ligger så skyddat i början ändå. Var på slutet som man var lite orolig för att få en armbåge eller likn. i magen. Spela så länge DU själv känner att det känns bra.
Lycka till!
ja det mesta jag tänker på i fotbollen är ju just att få en boll stenhårt i magen då man ofta tar ner den så.En knuff el vad som.. Spelade match igår kväll å d blir som tidigarre skrivits att man inte vågar gå in helt i alla närkamper.
För hur riskfyllt är det me tacklingar m.m redan i v6?? Nån som vet