• sassus

Hjälp! Vad baka till fredagsfikat?

Är ansvarig för fredagsfikat på jobbet och har verkligen idétorka. Någon som kan komma på nåt gott att bjuda på? Det ska vara lätt att ta med då jag åker buss, och räcka till ungefär 40 st. Alla tips tas tacksamt emot.

• Svar på tråden Hjälp! Vad baka till fredagsfikat?
  • snart mamma igen

morotskaka i långpanna..
    äppelkaka i långpanna..
    muffins av ngt slag..

• virreh2

Bullar går alltid hem hos folk =) Kan även göra sockerkaka..

• virreh2

Åh morotskaka det lät riktigt gått.. kanske jag ska baka på fredag =) hihi

• Dipsy

semlor var mitt första tips men eftersom jag ser att du ska frakta dessa smidigt så kanske inte....långpannebullar med philidelphiaost ....finns det nå godare???

• sassus

Jag tänkte faktiskt på morotskaka i långpanna, men måste nog göra ett par långpannor, och jag blir matt bara av att tänka på hur jag ska få med det på bussen. Kanske kan jag göra morotsmuffins? Det är ju väldigt gott... Bullar gjorde jag sist så det känns inte så kul att komma dragandes med igen. Nivån på fikat har skjutit i höjden på sistone, man får ju prestationsångest för mindre

• Dipsy

men prova då detta.....vanlig bulldeg och häll ut den i smord långpanna....blanda philadelphiaost med florsocker vaniljsocker och smör och klicka i hela långpanna....pensla med ägg och på med pärlsocker....skär i rutor när det är klart.....snabbt smidigt och hög klass....kan de bli bättre?

• Nånting

Semlor är väl kanon, eller rättare sagt semlebuffe. Ta med bullar, grädde som du vispar på plats och mandelmassa, så kan alla göra sin egen semla.

• Lizz

Toscakaka är min favorit, går ju också att göra i långpanna=)

Svar på tråden Hjälp! Vad baka till fredagsfikat?