• Pjaff

Kissnödig tidigt, stämmer det verkligen?

Bara lite nyfiken på en sak.

I all fakta man kan hitta om graviditet och dess symptomer så står det att man blir mer kissnödig efter v. 6, inte tidigare alltså. Men många här på FL säger att de känt av att de blivit mer kissnödiga redan innan v. 4, ja till och med innan BIM. Hur är det möjligt? Bara nyfiken eftersom den symptomen inte klassas som de tidigaste precis.

• Svar på tråden Kissnödig tidigt, stämmer det verkligen?
  • Isabell2008

Jag blev jätte kissnödig när jag blev gravid ca 1 vecka innan BIM. slutade dock i mf.

• Isabell2008

tre gånger/natt....ständigt kl 23.00, 01.00, och 04.00. Höll på hela tiden till mf..

• Corretje

Det var mitt absolut första symtom! Även om jag inte förstod det just då... Började nog runt BIM, kanske strax innan till och med. Hur det är möjligt vet jag inte, men för mig höll det på i stort sett hela graviditeten!

• Minxy

Tydligen är det så att vid en graviditet så ökar blodmängden i kroppen och det i sin tur leder till att njurarna belastas hårdare och mer urin hamnar i blåsan.

Du har helt rätt i att det vanligtvis uppträder från och med v.6, men det är ju så olika från fall till fall.

Det var så jag upptäckte min senaste graviditet. Vi hade inte alls planerat ett barn till och jag hade inte en tanke på att jag var gravid. Började kissa mer och mer (räknade sedan ut att detta började redan innan BIM) och var lite irriterad över det. Dessutom fick jag yrsel och ökade flytningar.
    När jag sedan (av en slump när jag kollade min almenacka) upptäckte att min mens var 5 dagar sen så gjorde jag ett grav.test mest för att utesluta graviditet. Men tji fick jag - det var ett plus
    Dessvärre slutade det i MF ca 10 dagar senare, men kissnödighet VAR verkligen ett tidigt tecken för mig.

***S+M=L***
  • vidarsmamma

Samma med mig, fick gå på toa flera gånger varje natt fr.o.m. BIM. Det var det absolut första tecknet, innan jag testat plus.

• Längtan2009

Kan denna kissnödighet kännas lite som urinvägsinfektion? Jag letar ju symtom nu och känner mig väldigt kissnödig, men på ett sånt där urinvägsinfektionssätt. Kanske har jag det helt enkelt.

• Corretje

Nej, man behöver verkligen kissa. Alltså det känns inte bara så... Om du förstår vad jag menar

• hughme

OM jag nu e gravid så jaa, jäklar! ja har druckit 3 glas vatten och en smoothie idag, INGET annat än de i matväg (har förövrigt ingen aptit bara illamående) och jaa, jag har kissat 7-8 ggr idag sen kl 12! de e ju sjukt. annars max 3 typ! (och som sagt om ja e gravid så e ja i v5)

• Thotis90

Jag var väldigt kissnödig redan i v.2. Sprang på toa flera gånger i timmen. Plussade på BIM+2 (v.3+3).

Vi misstänker nu att jag är gravid igen. Jag har sprungit på toa mycket de senaste två veckorna och är jag gravid så är jag beräknad att vara i v.5

Svar på tråden Kissnödig tidigt, stämmer det verkligen?