• JosieJoos

Lön, vikariat, äldreomsorg

Hej!

Hur mycket får man ungefär i lön när man vikarierar? Jag ska vicka hela sommaren på ett ålderdomshem, jag praktiserar där nu i min usk-utbildning. Får jag mindre som vikarie eller får jag lika mycket som de andra anställda där? Och hur mycket är det ungefär, vad tjänar Du? Det är första gången för mig ute i arbetslivet.

Tacksam för svar! =)

• Svar på tråden Lön, vikariat, äldreomsorg
  • JosieJoos

Bara ett litet snabbt svar ;D

*puff puff*

• Fru annmi

Borde vara den lön som den du vikarierar för har....

• Svalan8

Nej, du får en speciell vikare lön, beronde på om du har usk utbildning eller inte.

• Ida 84

Det de ser på är utbildning och erfarenhet. Är du färdigutbildad får du något högre än om du inte är färdig. Men vad lönen är skiljer sig fårn kommun till kommun.
    Du får inte samma som den du vikarierar för då den kan vara utbildad och har många års erfarenhet och du inte uppfyller de "kraven".

• Fru annmi

Ida 84 skrev 2009-03-18 20:27:11 följande:

Det de ser på är utbildning och erfarenhet. Är du färdigutbildad får du något högre än om du inte är färdig. Men vad lönen är skiljer sig fårn kommun till kommun. Du får inte samma som den du vikarierar för då den kan vara utbildad och har många års erfarenhet och du inte uppfyller de "kraven".
    Trodde jag man fick....
    Tack för svar ja me ...
  • Tecken

Det är individuell lönesättning. Du får inte samma lön som den du vikarier för, såvida inte det råkar vara så att den du vikarierar för och du, råkar ha exakt samma kvalifikationer.

• FruMähler

jag har tillsvidartjänst, är utbildad och har jobbat i 5 år, nu när jag timmar under min föräldrarledighet har jag 108kr i timmen...varierar mycket vart i landet du jobbar också..

Ella blir Storasyster i augusti!
Svar på tråden Lön, vikariat, äldreomsorg