• Anonym (Förvånad mamma)

7åring får sädesuttömning!

Vad sjutton händer?
    Jag vet att puberteten har hamnat lägre i åldrarna sen jag var i puberteten för en sådär 15år sedan, men vad sjutton, inte får väl en sjuåring sädesuttömning??
    Det måste vara extremt ovanligt?
    Har ni varit med om sånt här tidigare? Mammor?

Detta händer var och varannan natt. Visst pillar han på sig själv, men det är bara tillåtet då han är för sig själv och inte annars. Men detta händer inte då utan han får detta när han sover och vaknar alltså av att han blir blöt.
    Han vaknar alltså av detta, så som pojkar i puberteten kan göra.

Killar! Hur var det för er när ni var i puberteten?
    Och när började sånt här för er??
    Vad ska jag som mamma råda till?

Jag säger bara (eftersom han är skamsen och säger att det bara kommer och att han inte kan hjälpa det. han fattar ju inte själv vad det är som händer!)
    att "det är lugnt, det är sånt som händer.
    Han får torka av sig å sen är det natti natti igen med nya kallingar.

Hjälp? Råd?? Nån?

• Svar på tråden 7åring får sädesuttömning!
  • Anonym (sexologen)

Har läst sexologi på universitetet, det var ett par år sedan men såvitt jag minns är det vanligt och normalt, jag trodde t.o.m. att det är DET normala, att alla pojkar har så från tidig ålder, det kanske bara inte pratas högt om det.

• aleksa98

Detta hände min son inte för så länge sedan men han blev 10 i dec, så om han var 9 eller 10 kommer jag inte ihåg o då när han vaknar på morgonen så säger han att han nog har kissat på sig men detta har bara hänt 1 gång.

Tack!
    Fler?

• Anonym (Undrar också...)

Hejsan!
    Jag blev lite fundersam när jag hittade den här tråden.

Jag har en son som snart blir 11. Han vaknar och är blöt då och då på nätterna, och vi har tagit för givet att han kissat på sig! KAN det vara sädesuttömning?!
    Hur är konsistensen? Är det som en "vanlig" sats eller mer som vattnigt? Har inte studerat kallingar och lakan så noga, bara bytt lite snabbt så vi kan få somna om.

Min man kommer inte ihåg hur det var för honom (såklart ) och min mamma minns inte hur det var för min bror, varken vilken ålder eller hur det såg ut.

Det är väldigt vattningt. Skulle lika gärna kunna vara urin utseendemässigt.
    Men ett snabbt sniff test kan snabbt eliminera kissa-ner-sig-faktorn.

Nä, männen kommer verkligen inte ihåg nånting. Jag försökte pressa min karl men han sa bara i 12års åldern. Dvs förpuberteten.
    Men 7 år för sjutton. Lite tidigt??

Fler åsikter och erfarenheter tas tacksamt emot.

• Nidhugg

Helt normalt och inget att oroa sig över.
    Det kan börja ännu tidigare för vissa killar.
    Prata bara med honom om vad det handlar om - så han inte tror han kissat på sig.
    Om han ska sova borta - prata med de föräldrarna så de vet att det kan ske.

• Anonym (Undrar också...)

Jaha! Då har man lärt sig något i dag också!
    Minns faktiskt när min fröken i 5:an pratade om det, att man som mamma förstod att ens pojke började bli stor när det var blött i sängen... Men trodde att det var vid 12-14 årsåldern när man började se andra pubertetstecken!?

Men tycker som TS att det låter tidigt. Inget jag hört någonting om förrut faktiskt, och då har jag många kompisar som har söner som är äldre än mina.

Tack o lov för FL i vissa fall

• Justin
    Nidhugg skrev 2009-03-22 11:53:36 följande:

Helt normalt och inget att oroa sig över.
    Det kan börja ännu tidigare för vissa killar.
    Prata bara med honom om vad det handlar om - så han inte tror han kissat på sig.
    Om han ska sova borta - prata med de föräldrarna så de vet att det kan ske.

De börjar få utlösning vid 8-11 och litet fjunigt pubeshår
  • Anonym (H)

Tråden är nio år gammal.

• Justin
    Anonym (H) skrev 2018-07-12 18:35:29 följande:

Tråden är nio år gammal.

... men frågeställningen kvarstår
Svar på tråden 7åring får sädesuttömning!