• limfi

Bok att skriva i på dopet.

Jag hade en idé om att vi skulle ha en bok med en bild på vår dotter och så får folk skriva en liten hälsning i den. Men så sa morsan: Är inte det mer för begravningar? Hmmm...blev ju genast osäker på om vi ska ha det om folk förknippar det med begravningar. Men varför i hela världen har man en bok som man skriver hälsningar i på en begravning?? Den döde kan ju inte läsa hälsningarna direkt....

Jag tyckte det skulle vara en liten kul grej bara. Vad säger ni?

• Svar på tråden Bok att skriva i på dopet.
  • Skrutten74

Tycker du har en superbra idé!! Skulle gjort det själv om inte allt annat tog all tid och energi.

Det din mamma tänker på är kanske traditionen de har i USA att skriva in sig i en bok vid begravningar, men det är ju inte en hälsning till den döde utan mer ett deltagande till släktingarna. Ungefär som vi i Sverige skänker pengar till olika ändamål i den dödes namn.

Nä, kör så det ryker med en bok till ert barn! Tror det verkligen kommer uppskattas av henne när hon blir större!

• zwilling

Jag lätt alla gästerna skriva i mina döttras fotoalbum.

• MartinaJ

Jag hade "min första bok" -boken som gästerna fick skriva i, kul för dem också som kunde bläddra i den, titta på bilder och se vad jag skrivit..

• maiia81

Vi ska ha en bok där gästerna för skriva en liten hälsning till vår son..

Jag har tänkt mig en svart bok där ja sedan skriver:

Vem är du/ni?......................................
    Vilken relation har du/ni till Philip???..........................
    Hälsning till Philip:..............................................

Tanken är också att de ska ta kort opå sig själva, som vi sen framkallar ock klistrar in på var o ens sida....

Tror det bli kul för Philip sen när han blir äldre..

Svar på tråden Bok att skriva i på dopet.