• sny1

Vilka haklappar är bäst?

Dom hårda? Mjuka? Helt förkläde med ärmar?

• Svar på tråden Vilka haklappar är bäst?
  • mamalo

Jag använder i huvudsak hårda, de mjuka är rätt värdelösa tycker jag, kanske duger de i början till smakisarna. Till de små bebisarna är de små hårda haklapparna bäst,de brular inte finnas på mataffärer utan på tex babyland. Nu när min lilla tjej 'är ett drygt är de "stora" hårda haklapparna bäst, de man kan köpa på ica typ. När hon äter riktigt kladdig mat (som fil och flingor) har hon en sån "jacka" under den vanliga haklappen så det inte blir så mkt kladd på kläderna.

• Tinnys

Hela med arm.... speciellt när de börjar vilja äta själv. De torkar på ett nafs och inga kladdiga armar... Ikeas är bäst.

• Blåklockan79

Jag kör hel med är, fast det är mer ett förkläde, har ingen ficka, sen kör jag med hår i plast utanpå Fickan behövs för hon är inte så duktig på att svälja allt hon försöker dricka, så annars skulle hon vara sjöblöt. Förklädet för att hon sällan är stilla med huvudet, så det blir ofta kladd på axlarna annars på kläderna undet.

• Vår stora lillbebis
    Blåklockan79 skrev 2009-03-19 09:24:31 följande:
    Jag kör hel med är, fast det är mer ett förkläde, har ingen ficka, sen kör jag med hår i plast utanpå Fickan behövs för hon är inte så duktig på att svälja allt hon försöker dricka, så annars skulle hon vara sjöblöt. Förklädet för att hon sällan är stilla med huvudet, så det blir ofta kladd på axlarna annars på kläderna undet.
    Smart att ha dubbelt! ska jag prova idag, vår son är heller inte så bra på att svälja vatten till maten
    Vi använder Ikeas med hel ärm, så prisvärt.
  • cicci85

Med ärm från ikea är superbra, min favorit! Har provat många olika...

• Kajak

Vi använder den där vanlig hårda plast haklappar till barnen.
    Men jag funderar på att köpa en förklänning med ärmar för sonen 19 mån äter med hela kroppen kan man säga!
    Alltid finns matfläck på kläder... blir urless!

• Nattstrulare

Kan åxå rekommendera IKEAs m ärm. Bra & billiga!
    Har haft mina i ett år och har tvättat i maskin många gånger..( de tål 40 grader) Är fortfarande i bra skick!

Svar på tråden Vilka haklappar är bäst?