• Supermamma3

Såga i Ikea LACKhylla?

Hej! är det ngn som vet om det går att såga i ikeas hylla lack?? Skulle nämligen behöva såga av en 10 cm för att få plats med en i min hall??

• Svar på tråden Såga i Ikea LACKhylla?
  • timberhochmandie

Tänker du att den avsågade ändan ska sitta dikt an mot väggen då? Går, gör det ju säkert men du riskerar ju alltid att få en ful kant om det vill sig illa.

• Supermamma3

japp, den ska sitta mot väggen..

• Sencha

Nej, men vi har sågat i expedit - det borde väl vara ungefär detsamma? Den ser helmyko ut inuti
    Vi gjorde det för att det skulle funka mot snedtaket. Vi blev nöjda - men det är ju inte perfekt.

0401 & 0807
  • BabyJay

Är det vägghylla??
    Jag tänker på de där stålpinnarna som gå in i hyllan... vet inte hur långt ut åt sidorna de går...

Mamma till Freja, född 080706
  • Elsans

Det går bra, det har jag gjort. dock länge sen men kan inte tänka mig att den ändrats så mkt.

• Supermamma3

Jesster och Åsa A vad sågade ni med? handsåg eller sticksåg?

• Maria222

Innuti själva plankan är det ju uppfyllt med papp så jag tror inte att det blir så snyggt om man ska se kanten du sågat i, men den kanske döljs och då går det ju bra. Vi har satt spottar i våran lackhylla över TVn.

Mamma till Kevin född 0706.
  • Jesster
    Supermamma3 skrev 2009-03-19 22:07:58 följande:
    Jesster och Åsa A vad sågade ni med? handsåg eller sticksåg?
    Vi sågade med sticksåg.
    Behövde korta hyllan med 10 cm så vi sågade av ytterkanten och sedan sågade av en bit och sedan limmade vi på ytterkanten igen. Inte jättesnyggt om man kollar noga men inget man lägger märke till heller
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Elsans

Oj, jag kommer inte ihåg vad vi använde.

• Supermamma3

Hej alla glada, kan meddela att sågandet gick superbra o att hyllorna nu sitter uppe i hallen... tack för alla råd!! Kram

Svar på tråden Såga i Ikea LACKhylla?