• Svar på tråden Folkraceintresse?
  • emajk

    Japp! Var mycket på folkrace när jag var liten och kollade precis idag upp schemat för tävlingar i Sthlmsområdet. Fann inga förrän april och missade tyvärr en i Eskilstuna idag
    Vill gärna börja åka men vet inte riktigt hur det ska gå till med förvaring av bil när man inte bor i hus.

  • emajk

    Nä men man får inte köra på andra, grr Men vill gärna titta dit en sväng när de tävlar.

  • Racer
    emajk skrev 2009-03-28 20:04:16 följande:
    Nä men man får inte köra på andra, grr Men vill gärna titta dit en sväng när de tävlar.
    Det går lite fortare om man inte kör på andra
  • Racer
    emajk skrev 2009-03-29 17:29:16 följande:
    Inte om man kör först
    Det har jag ingen erfarenhet av
    30-31/5 är det en tävling på Barkaby.
    Vi kanske ställer upp med en vit Volvo
  • emajk
    Racer skrev 2009-04-02 11:24:29 följande:
    Det har jag ingen erfarenhet av 30-31/5 är det en tävling på Barkaby. Vi kanske ställer upp med en vit Volvo
    Kul! Kommer gärna förbi och växlar några ord. Nåt mer kännetecken på volvon?
  • Racer
    emajk skrev 2009-04-02 12:36:23 följande:
    Kul! Kommer gärna förbi och växlar några ord. Nåt mer kännetecken på volvon?
    Vi kör nog SLC på Söndagen, jag ska springa stockholm marathon på Lördagen. 2 timmar tävlingsbil dagen efter är lite jobbigt.
    Kommer köra en vit Volvo S40 challenge alternativt en svart Porsche.
  • emajk
    Racer skrev 2009-04-03 09:29:39 följande:
    Vi kör nog SLC på Söndagen, jag ska springa stockholm marathon på Lördagen. 2 timmar tävlingsbil dagen efter är lite jobbigt. Kommer köra en vit Volvo S40 challenge alternativt en svart Porsche.
    Coolers!
  • épouse
    Racer skrev 2009-03-28 19:08:32 följande:
    Nån som har testat?www.slc.se/5papp/index.html
    Yääääs! Askul och skulle gärna vilja göra om det.
    Vart bjuden av en leverantör som hade anmält oss och fixat en bil till mig och och mina 2 kollegor. Vi låg som bäst 8´e plats och hamna på 12´e när det var slut. Inte illa pinkat med tanke på att det va 40 som startade och vi hade aldrig kört folkrace innan
  • schadde

    Gött att man inte ä ensam om folkraceintresset Blir ett uppehåll för min del nu tyvärr (ingen lokal) Nön som ä sugen på en saab v4 folkrace me en ford v6:a i me litte småjobb?

  • Eagle84

    Jag är också väldigt intresserad av folkrace, kör inte och har inte kört men kollat en del genom dom unga åren.

    Det kanske blir att börja köra vart efter, dock så är inte flickvännen med på dom noterna.

    Om det blir så så blir det ett bakhjuls bygge typ 240. kul med fart och tvär åk :)
    Det värsta är att det blir senior åk då eller vad det blir.

Svar på tråden Folkraceintresse?