• jelp77

Mens på resan

Hej!

Min mens som alltid kommer på samma dag verkar vara sen denna månaden. Typiskt när jag ska ut o resa. Jag är inte gravid kan jag tillägga...
    Var magdålig igår o det känns precis som kroppen lags mensen på HOLD för att ge mig ett problem i taget, haha. Men jag vill blöda NU, så att jag kan bada på semestern ju, första semestern med vår dotter som är 2 år... Jag brukar inte använda tampong, men man kanske kan bada lite med tampong, får satsa på det om mensen skulle vara länga på semestern... Är bara i väg 1 vecka...
    Kommentera gärna!

• Svar på tråden Mens på resan
  • Minikatt

Hinner du gå till läkare och få Primolut-Nor utskrivet skulle jag göra det! Med den kan du skjuta upp mensen så du slipper den helt på semestern

• jelp77

Ja, men det känns för sent för det nu eftersom att mensen är på gång, skulle kommit igår... Har dessutom gjort det en gång och efter det fick jag inte igång mensen på flera månader, kändes inte heller bra...

• Minikatt

Nej okej, då är det ju en annan sak. Då är nog tampong enda alternativet. Tycker det ofta är så typiskt att den dyker upp när man minst vill ha den!

• jelp77

Nu har jag läst om menskopp på nätet... Har du testat det? Var köpte du den?

• CosmicCat
    jelp77 skrev 2009-03-19 13:46:55 följande:
    Nu har jag läst om menskopp på nätet... Har du testat det? Var köpte du den?
    Jag har testat och jag är förälskad, använder bara menskopp sedan några månader tillbaka. Lite "meckigare" vid byte, men man behöver inte byta lika ofta och det blir inget avfall. Jag har en "Lady Cup" som jag köpte hos Amandas intima. www.amandasintima.se
  • HannaS86

Jag skulle rekommendera Mooncup, den är lite hårdare än ladycup (fast inte så att det skaver eller känns att man har den inne). Jag hade en Lady Cup först men den bara vek sig och läckte hela tiden.

Svar på tråden Mens på resan