• Anonym (undrar)

Är det normalt att en omskuren kille inte har nån känsel i ollonet?

Min kille är omskuren och han har absolut ingen känsel i ollonet. Typ lika mycket som man har på ett ärr. Det gör det ibland lite svårt, för han kan inte träffa rätt hål utan min hjälp, eftersom han inte känner nått. Är det här normal/vanligt hos omskurna?

• Svar på tråden Är det normalt att en omskuren kille inte har nån känsel i ollonet?
  • Anonym (undrar)

Verkligen inte nån som har erfarenhet av omskurna killar?

• Anna Paulita

Jo, men jag minns det inte som så. Bara att han kunde hålla sig längre.

• Anonym

mm det kan hålla sig väääldigt länge..

• Anonym (ggf)

nej dom jag vet som är omskurna var bara inte så känsliga på ollonet som män med förhud.. men känsel hade dom.

• Anonym (undrar)

Okej. Min kille har ändå svårt att hålla sig ibland så det är kanske tur att han är omskuren då! Fast han kan länge om han verkligen försöker.

Tack för svaren, då vet jag.

• Anonym

Min sambo är omskuren och han har känsel på ollonet... Vet iofs inte om han hade haft mer känsel där om han inte vart omskuren

• Senap

Nej, tvärtom.
    Mitt gamla ex var väldigt känslig. Inte så han kom snabbt men han undrade "vad förhud var för pansar" eftersom hans snopp var mycket känsligare för skav och liknande.

My sugar is raw
  • Anonym (Dr House)

Hel utan känsel ska han inte vara, det låter som han behöver prata med enläkare.

• asparinC

Kan bli ärrvävnad som tar bort/minskar känseln samt att huden på ollonet blir lite "härdad".

• Anonym (undrar)

Anonym (Dr House) skrev 2009-03-19 13:37:36 följande:

Hel utan känsel ska han inte vara, det låter som han behöver prata med enläkare.
    Prata med en läkare?! Han har varit omskuren i hela sitt liv, varför ska han till läkare? Är det nått "fel" så beror det ju på omskurningen och den kan ju inte bli ogjord.

Han HAR känsel, men som jag skrev mycket mindre än man har på "vanlig" hud, alltså typ som det känns där man har ärr. Man känner ju där men inte lika mycket som vanligt.
Svar på tråden Är det normalt att en omskuren kille inte har nån känsel i ollonet?