• TigerLinn

vilken spis är bra

vi skulle behöva köpa ny spis.
    men har inte så koll på vad som finns eller vad man ska ha.

vill gärna ah tips på vad det finns för olika spisar...

vi vill ha en bra spis till ett bra pris...
    och vart man ska köpa...

hoppas någon som är mer kunnig än jag kan hjälpa mig med tips

• Svar på tråden vilken spis är bra
  • tulinas

Vi har precis beställt en ny spis. Allt handlar om hur mkt man vill betala, vad man har för krav på spisen, bakar ni jättemycket osv. Vi tog en spis som heter GORENJE danskt företag. En bra prisvärd spis, tror den kostade 6000-7000kr. Men det bästa är nog att åka till butiken. Vi köpte den på elektrokyl en hemma butik.

• TigerLinn
    tulinas skrev 2009-03-19 15:05:37 följande:
    Vi har precis beställt en ny spis. Allt handlar om hur mkt man vill betala, vad man har för krav på spisen, bakar ni jättemycket osv. Vi tog en spis som heter GORENJE danskt företag. En bra prisvärd spis, tror den kostade 6000-7000kr. Men det bästa är nog att åka till butiken. Vi köpte den på elektrokyl en hemma butik.
    tack vi lagar mest mat.. bakar några gånger per år men inte så mkt.. då koppen min ina pallar de pga värk...

jo vi har tänkt gå till affärer och tittar vill ha lite tips innan så man inte känner sig så vilsen..
  • Dundermamman

Jag kan varmt rekommendera en spis med induktionshäll!
    Vi har en häll och inbyggnadsugn från Cylinda som vi är helnöjda med!

tulinas: Lite OT, men Gorenje är ett företag från forna Jugoslavien numera Slovenien

Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • Snigelfart här

induktion måste ni bara ha! Det är går så fort och lätt att laga mat!!

Vi har precis bytt till en med induktion och dubbla ugnar, vi lagar dock väldigt mkt mat och bakar!

• Dundermamman
    TigerLinn skrev 2009-03-19 23:07:47 följande:
    vad är induktions häll? *känner mig dum*måste man ha xpeciella grytor?
    Med en induktionhäll så sparar du både tid och energi, reagerar lika snabbt som en gasspis!
    Dessutom är den mycket barnvänlig, går inte att få någon zon varm utan att det står en magnetisk kastrull på. När man sedan stänger av en zon så är där knappt någon eftervärme, dvs du bränner dig inte om du lägger handen på!

De flesta grytor och kastruller är magnetiska, aluminium är det inte. Testa genom att sätta en vanlig kylskåpsmagnet mot botten...fastnar den så funkar grytan på en induktionshäll

Vi har denna ... http://www.cylinda.se/produkt.asp?rub=12&prod=5&urub=15957&prub=52245
    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
Svar på tråden vilken spis är bra