Anonym (moster) skrev 2009-03-25 21:54:15 följande:
Min syster är gift med en man som är adopterad från Sri Lanka (eller hur det stavas?) Han är jättemörk. De har 2 söner. Första pojken är född i december, och var väldigt ljus i hyn när hon föddes, men svarthårig och mörka ögon. Han var ljus (som syrran) ända till sommaren då han var ett halvår, då blev han solbränd och väldigt mörk. Den färgen har stannat kvar, och det är nog "hans" hudfärg nu, han är 6 år. Pojke nr 2 föddes ljus med mörka ögon och vart hår, och har förblivit så! han bränner sig tom väldigt lätt i solen på sommaren osv, något som den andra pojken aldrig haft problem med. Så visst kan det vara väldigt olika, tom mellan två helsyskon hur färgen sätter sig! Löjligt som sagt att folk inte kan ha sina tankar för sig själv! men jag vet att min syster fått en hel massa kommentarer ang barnens färg även hon, om hon är helt säker på att de har samma pappa osv!
min pojk som e född i dec e oxå ljus i hyn men mårkt får o mörka ögon,, han kanske oxå blir mörkare efter sommaren då ?!
häromdan va de nån som skulle va rolig o sa:
-men va ljus han e, e du säker på att de e pablo som e pappa??
ja svara bara Nej...
sen va de inte mer diskussion om de