När livsgnistan är borta...
Vet inte riktigt vart jag ska börja...(men jag är mannen i förhållandet iallafall)
Lever i ett förhållande sedan snart 8 år tillbaka, och vi har 2 underbara barn tillsammans. Men under småbarnstiden så har vårt förhållande raskt försämrats, i mina ögon. Min sambo håller inte med på samma sätt dock.
Det senaste åren så sover vi på varsin sida av sängen .. sexlivet är dött, vi hånglas inte alls, pussar är det ytterst sparsamt med, och vi kramas sällan. Vi hittar inte på så mkt saker tillsammans och vår närhet sträcker sig till att ligga i samma soffa och se en film på TV. Och jag misstrivs så enormt mycket. Det är inte mitt val .. jag är bortstött helt enkelt.
Min sambo vill ha mer frihet. Det har blivit för mkt med barnen som klänger och ska ha sitt. Vår yngsta, strax över 1 år, ammas fortfarande till viss del. Det är orsaken till varför vi inte kan sova tillsammans ens. hon vill känna sig fri.
Samtidigt säger hon att hon älskar mig, vill inte det ska ta slut och allt sådant. Men jag litar sällan på vad folk säger, om jag inte kan känna det också. (har i ett tidigare förhållande varit utsatt för otrohet och detta kanske ligger i bakgrunden för hur jag mår nu också).
Nu vill hon ut och festa (själv med vänner). Där bla en av vännerna är en gammal KK. Dom har snackats vid från och till via msn/telefon under hela vårt förhållande.
I början dolde hon mkt runt honom, och dom flörtade mkt via msn tex. (det var liksom deras "sätt" att prata ). Och det faktum att hon smög och ljög mkt om detta slog in en kil direkt. hon har av och till slutat prata med löften om att "han är inget för mig" .. men inom 1 år så har dom varit i farten igen. Tror absolut inte hon skulle hoppa i säng med honom.. men smygandet, lögnerna och deras flörtiga stil har satt griller i huvudet på mig. (var aldrig svartsjuk före detta förhållande...)
Och att hon ofta pratar om att hon vill träffa honom (själv) nämner jag bara som en av de saker som ligger bakom hur jag själv mår idag.
Är själv en person som vill ha mkt närhet, mys (och även sex såklart.. man är väl kille :P), och nu får jag .. ingenting alls. Sex är inte allt (men mkt för mig), men när man inte kan sova tillsammans.. kramas.. pussas.. då faller min värld ihop.
Och när hon nu prata om frihet (än mer) och att få komma ut, festa, umgås med vänner (själv, utan mig) så mår jag mer och mer illa.
Mina egna känslor håller jag på tappa. Som en försvarsmekanism tror jag. Vet jag älskar henne mer nu än någonsin, men det känns bara som att jag tappar greppet om alltihopa och vet inte om jag orkar mer snart. Känner mig psykiskt misshandlad.
Jag har redan börjat ställa in mig på att hon kommer att lämna mig (hon lovar heligt att så inte är fallet etc etc), men hennes ord betyder inget när hon samtidigt stötet bort mig rent närhetsmässigt.
Vi pratar heller sällan om det jag känner, för hon tycker det är så jobbigt att göra detta. Hon kan inte hantera vad jag känner helt enkelt.
Jag känner stundtals att min livslust är helt borta.. vill sluta på mitt jobb. Vill inte göra något. Helst bara lägga mig på järnvägsrälsen och sluta må dåligt.
Men vi har barn tillsammans.. och jag undrar ofta om det är mer för deras skull än vår som jag själv stannar. Tror heller inte jag har modet att själv avsluta, även om jag kanske på lång sikt skulle må bättre av det hela. jag VILL det ska funka.. och jag är nog beredd att gå under själv i mina försök att få det att fungera.
Man säger att hoppet är det sista som lämnar en.. och det stämmer nog rätt bra på mig själv.
Har nämnt att gå till parrådgivningen.. men det vill hon inte. Hon har inte förtroende för sådana personer alls säger hon. Och hon vill inte prata sinsemellan heller.
Så där sitter jag .. utan närhet.. utan kommunikation.. med någon som vill vara Fri .. men samtidigt vill stanna, och som älskar mig. Medan jag själv sakta men säkert tynar bort och dör inombords.
Är detta allt livet har att erbjuda? Ett svart håll, fritt fall, mot botten.
(om ni undrar över ålder så är jag halvägs till 40, och hon är några år yngre (under 30).