Ska ni ha bestämda platser till era gäster eller ska de få sitta valfritt?
Ska det vara bestämda platser har jag ett tips! Jag var själv på en fest där de hade satt upp bilder på artister på ena väggen och en rad ur en låttext på en annan vägg. När det var dags för bordsplaceringen så gick tjejerna till den ena väggen och killarna till den andra och så fick vi ta vars ett papper med artist resp. textrad och sen gällde det att hitta den artisten vars textrad hörde till. Rätt kul tyckte jag iaf!
På en annan fest hade det fästs 1 ballong under 3 st stolar (detta var lite längre in på kvällen så folket började bli lite dragna
) och rätt vad det var så sa de som hade festen att man skulle kolla under sin stol. Alla böjde sig ner för att kolla ju såklart och de 3 som hade fått ballongerna skulle komma fram och ställa sig vid värdparet. Sagt och gjort där stod de och tittade på varandra och flinade och trodde kanske att de skulle få en fin vinst?? Iaf, istället började ballongdansen spelas och på de första tonerna var det lite trevande, men sen kom de 3 igång! En av killana slängde tröjan och den andre slängde sina byxor, tjejen behöll dock sina kläder på medan hon dansade ballongdansen! Kul tyckte ju jag, för det var inte jag som kom upp!