• Mariija

låg temp,gravid=farligt??

hej!
    Jag är gravid i v. 6.. När jag tempade så hade jag normalt 36,6 o vid äl 37,1 efter äl då jag blev gravid så har jag en temp på 35,3 aldrig haft så låg.. har ju läst överallt att man ska ha högre temp..
    Nån som vet om det kan vara tecken på att nåt inte är som det ska??

Tack på förhand..

• Svar på tråden låg temp,gravid=farligt??
  • PamPam

Är ingen expert men kan säga att jag aldrig haft någon nytta av att mäta temperaturen, den har aldrig "stämt" med dylika regler (som du nämner). Jag är fullt gravid och har fortsättningsvis jättelåg temp, bra om jag kommer upp i 36 grader...

• Mariija

okej.. tack.. men du har inte undrat om det kan vara farligt? Sänkt temp istället för hög.. så lustigt..

• PamPam

Nej, faktiskt inte. Har alltid haft låg temperatur, så det är ingenting nytt.

Jag har därtill läst att när det gäller gravidetet och allt vad det innebär (att följa med ÄL, t.ex.) så är temperaturkurvorna inte precis pålitliga. Dvs, de fungerar kanske för endel, men inte för andra.

Jag kan nog inte tänka mig att det finns någon orsak till oro, men som sagt, nu talar jag ju främst från min egen situation.

Kanske någon annan vet?

• Mariija

ja hade man inte börjat tempa så hade man ju inte brytt sig eller känt nåt annorlunda ... okej så jag tänker inte mer på det o gömmer tempen...

• LinaåBullen

Jag har faktiskt högre kropps temp nu när jag e gravid och jag fattade att jag var grav när den steg ..
    Vanligt har jag 36,9 -37 nu har jag 37,4-37,5 /Lina vecka 23

• Mariija

lina.. det är ju det man ska ha.. därför är jag orolig som har 35,3 vilket jag aldrig haft förr..

• LinaåBullen

Mariija: Men jag tror inte det e någon fara .. ring och fråga på MVC och hör vad dom säger

Svar på tråden låg temp,gravid=farligt??