Var är hon?! *orolig*
Min dotter, 13 år, skulle komma hem kvart över fem för att äta middag. Men hon har fortfarande inte kommit! Mobilen är avstängd och jag vet inte var hon är... Usch vad orolig jag är nu!
Min dotter, 13 år, skulle komma hem kvart över fem för att äta middag. Men hon har fortfarande inte kommit! Mobilen är avstängd och jag vet inte var hon är... Usch vad orolig jag är nu!
Har du ringt till hennes kompisar ??
Usch då. När jag var 13år och inte ville komma hem så stängde jag dock inte av telefonen, men jag kom hem när det "behagade" mig. Vet du vad hon skulle göra ?
Men usch vad hemskt. Jag förstår att du är orolig. Du vet inte vilka hon har varit med ikväll/em? Hoppas att hon hör av sig snart.
Kram
har hon någon kompis du kan ringa till?
usch, förstår att du är orolig..
Brukar hon ha mobilen avstängd? Förstår at du är jätteorolig...hört ngt ännu?
Nu har jag inte egna barn, men jag är 22år så det är inte allt för länge sedan jag själv var i den åldern.
Jag tycker att du ska vänta ett tag till, till ca 21tiden, inte senare än det sen tycker ja att du ska försöka få tag på hennes kompisar. Någon spec hon umgås med? Brukar hon vara borta?
Förmodligen är hon hos någon kompis o tittar på en film eller likande o har glömt, eller helt enkelt skitit i tiden hon skulle vart hemma. Jag vet hur jag själv var, stackars min mamma!
Hon kommer nog snart hem ska du se.
O kom ihåg att inte skälla på henne, de hjälper inte. Få henne att förstå att du blir orolig o att hon måste ringa.
Kram!
Hej.
Läste din dotters diagnoser på din press.
Vet själv hurvida just Asperger påverkar en tonåring (har en familjemedlem som är under utredning för det).
Prova att ringa det sociala nät din dotter har...vänner, lärare, affären etc.
Hoppas hon kommer tillrätta snart och hoppas bara att batteriet dött på mobilen och något intressant fått henne att tappa tiden.
Varma kramar
Jag har ringt hennes bästa kompisar, hon var tillsammans med en av dom i centrum förut (mötte dom i affären vid tre-tiden), men den tjejen gick därifrån vid kvart i fem. Då var min dotter kvar tillsammans med en kille hon just lärt känna. Ingen av kompisarna har hans mobilnummer.
Hon brukar vara dålig på att passa tider, men såhär sen brukar hon inte vara! Det har säkert inte hänt någon, men man blir ju orolig ändå...
Hoppas hon kommer hem snart. Usch vilken mardröm. Skriv hur det går.
Nu kom hon... Hon förstår inte alls att jag har varit orolig utan tycker att hon har rätt att vara ute hur länge hon vill utan att säga till. Suck! Jaja, nu är hon hemma i alla fall. Tack snälla ni som har svarat!