• Pluttesnos

Någon som haft riktiga värkar och det sedan avtagit???

Hej!
    I söndags fick jag rejäla värkar som varade i över två timmar. Hade mestadels 3 min mellan värkarna. De tog verkligen tag i hela magen och gjorde jätteont i ländryggen och nedre delen av magen. Kunde inte andas ordentligt tyckte jag. Kan tillägga att jag hade mensvärk hela lördagen åxå, inte jätteont men lite obehagligt. Ringde FL som tyckte vi kunde komma in eftersom det är vårt första barn. Jag hade självklart inte packat väskan så killen fick springa runt och packa det viktigaste. Men när värkarna varat i ca två timmar började de avta och gjorde inte lika ont längre. Ringde FL igen och sa att vi avaktar eftersom vi har så långt och åka åxå.
    Nu efteråt så har jag bara sammandragningar som inte gör ont och lite mensvärk.
    Är det någon mer som råkat ut för detta? Hur lång tid efter kom eran bebis?
    Tacksam för all info!

• Svar på tråden Någon som haft riktiga värkar och det sedan avtagit???
  • söträv

Jag har haft så de senaste tre nätterna.. fast mina har lixom eskalerat varje natt. Första natten så varade det i typ två timmar, och igår natt så höll det igång i 5 timmar, sen försvann dom bara.. jätte konstigt. Detta är mitt andra barn, så jag trodde faktiskt att det var på gång eftersom det gjorde så ont...
    vi får väl hoppas att det är på gång snart... är trött på att vänta nu :)

• Pluttesnos

Tack för infon!
    Ja jag hoppas verkligen att det är på gång!! Längtan är enorm just nu!
    När har du BF?

• söträv

Ja, det hoppas jag med!
    Jag har BF 28:e mars. Du?

• litenskatt

Jag hade värkar hela lördagen, upp till 5 min långa och 2-7 minuter mellan dem. Åkte in på kvällen & då slutade dom.. Typiskt :P .. Livmodertappen var iaf opåverkad.. Har haft ont till & från sedan dess.. Kanske är det dags snart? :)

• söträv

klart att dom ska sluta bara för att man åker in. Var på väg in igår natt, hade haft värkar hela natten.. men precis när jag tänkte väcka mannen så slutade dom... vill ju att bebis ska komma nu! :)

• Fiaflorist

har haft de dära vid flera tillfällen dem senaste v ... senast igår
    då hade jag förvärkar i 9 timmar innan jag till sist åkte in med 6 min mellan värkarna
    men min livmodertapp var fortf 3 cm lång... så vi fick snopet åka hem igen
    slemproppen gick dock i natt så det är utan tvekan på g, frågan är bara när?? *S*

• frilin

Du kan läsa min förlossningsberättelse på min sida.

Men i korthet...
    Det började precis som för dig. Och avtog! Jag var grymt besviken! Dagen efter gick jag en långpromenad och natten därpå kom värkarna igång. På morgonen föddes hon sen.

Ellen ♥ 2008.12.28
  • BrunoBus

Vad skönt det är att läsa att det är fler som har värkar som helt plötsligt bara försvinner. Igår kväll kl tio fick jag kramp bak i ryggen och det strålade fram i magen som var stenhård. Höll på hela natten och gjorde fruktansvärt ont. Ringde förlossningen som trodde att det var på gång men jag skulle avvakta tills värkarna blev tätare. Sen bara försvann dem och har inte haft någon fler under dagen. Inte mer än att det hugger och illar neråt och bebisen har fullt upp där inne och knör åt alla håll, den vill forthoppningsvis ut! Men jag hade ju trott att den skulle komma idag, får väl se hur det blir i natt. Tog panodil som hjälpte, men det ska väl inte hjälpa mot "riktiga" värkar? Klurigt detta..

• Lilla Smilla

Jag hade så med sonen. På måndagen fick jag värkar och efter några timmar vi åkte in till förlossningen. På vägen dit avtog värkarna och när vi väl var framme var de helt borta... Efter en undersökning visade det sig i alla fall att jag hade öppnat mig lite grann. Sen kom han till slut ut på fredagen. Förlossningen var jättelätt och gick fort. Kanske berodde det lite på att jag redan hade gjort en del av förarbetet tidigare under veckan.

Lycka till!!

• Bullan1978

Känner också igen detta men jag vet inte utgången. Vet inte när jag ska kläcka. hade värkar igår natt i ca: 9 timmar. På morgonen släppte slemproppen, blodstrimmig och fin Men värkarna under dagen har varit väldigt oregelbundna. I snitt har jag haft två milda värkar varje timme under dagen. Men så fort det blev kväll och jag la mig stilla i soffan framför TV:n så började värkarna bli regelbundna igen. Och mer av den stora slemproppen har också lossnat. Nu har jag ca:7 min mellan värkarna som är ca:1,30 min långa. Men jag tvivlar fortfarande på att det skulle sätta igång på riktigt... Åh, vad drygt det är att ha ont men ändå inte tillräckligt ont för att det ska ha effekt!

• mandrarinen

Skönt med fler än jag som råkat ut för detta. Men inte är det särskilt kul för det... Har trott det varit på g 3 gånger redan... Regelbundna värkar som kommer tätare och tätar och gör ondare och ondare. Såna som känns i både ryggen och magen men inte då.. *suck* Hade det så här när jag väntade dottern också så däreför är jag lite luttrad och vet att man kan bli rejält lurad. I annat fall hade vi hunnit åka in också men som tur är har vi sluppit det... Åka 16 mil i onödan och fixa barnvakt etc i onödan är inget jag strävar efter. Men vill å andra sidan hinna dit när det väl är på riktigt så jag vet inte om jag vågar chansa på falsklarm fler ggr. Höll på såhär i över en månad med dottern som är född i v. 39+5 (och jag är nu i v. 35+3) så det får mig att tro att det blir många fler falsa starter.. Men eftersom sonen (första) kom i v. 34+4 så finns ju chansen att även denna kommer för tidigt... Klurigt! Tycker att vattnet kan gå istället, då är det inte så mycket att fundera på... Ja, ja är ju inte mycket att göra åt saken. Kan fö tillägga att det inte var någon skillnad på värkarna när det väl var på riktigt. Eller rättare sagt, det kändes ingen skillnad men de gjorde ju nytta...

• starlight in the night

3 nätter av 6 har mina värkar börjat. Hållt i sig några timmar & sedan avtagit.
    Har varit på Förlossningen för bedömning.
    Då var livmodertappen knappt 2cm & öppen ca 2 cm.
    Jag förstår inte det här jag heller. Detta är mitt 6:e barn & de andra fem förlossningarna har aldrig varit såhär.
    Ska till BM idag & prata, får väl se vad hon säger.

• saaanna

Känns värkarna alltid i hela magen och i ryggen?
    satt hemma i soffan igårkväll och hade superont, men det påminde inte om mensvärk x 10000 som man hört. mer huggande smärta på ganska avgränsat område en bit under naveln, höll i sig i ca 2 minuter.
    detta var också i samband med att bebisen rörde sig som en galning, kan det vara nerver som kommer i kläm då?? kändes även som ett surrande inne i underlivet.
    det gick över när jag gick å la mig:( var det värkar eller något annat???

• BrunoBus

Sånt huggande har jag med titt som tätt. Har foglossning och min barnmorska sa att det kan bero på det men det kan även vara förvärkar, svårt att avgöra nu, jag är i v. 39+1 idag, eftersom det inte är långt kvar.
    Jag vet att nerverna kommer ikläm precis som du säger när bebisen rör på sig nere i bäckenet. Kan vara vad som helst med andra ord Tänk om man bara kunde få ett facit i hand och veta!

• Alexandra84

Med mitt andra barn fick jag värkar på måndagen, slemproppen lossnade och jag blödde lite. Men det avtogoch hon föddes sedan på onsdags morgonen.

Det startade natten till onsdag alltså igen, men då tog förlossningen oxå bara 6timmar allt som allt.
    Så när det väl startar igen för dig så kan det gå snabbt

~*~ Lycklig mamma till Hampus 051002, Julia 070905 och William Bf 090409~*~
  • Doris

Har precis varit inne på förlossningen. Åkte in efter att i 2 timmar haft rejäla värkar med ca 3-5 min mellanrum och dom satt i i ca 45 sek. hoppades på falsk alarm eftersom jag bara är i vecka 34. och lagom när vi kom in till förlossningen så avtog dom.  skönt!!

läser här om både de som varit med om detta många gånger och om dom som vars förlossning startat någon dag senare. Det kan ta vilken väg som helst verkar det som men hoppas min håller sig kvar där inne ett tag till även om jag är trött på detta redan...

Svar på tråden Någon som haft riktiga värkar och det sedan avtagit???