• 08Mars

Varm bassäng i södra Stockholm

Hej
    Tänkte fråna om någon känner till en varmbassäng som ligger utanför Stockholm, söderut. JAg menar då ställen inom Stockholms län ex FArsta, HAninge, Huddinge osv.
    Går på babysim men dit kan man inte gå utöver simtiden.

• Svar på tråden Varm bassäng i södra Stockholm
  • Strumpan08

Undrar jag också. Har kikat på en del av badens hemsidor men inte hittat något..

Vart går ni på babysim?

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Sommarbarn 2007

tycker att det finns massa länkar om man googlar på babysim stockholm

• AnniPanni
    08Mars skrev 2009-03-19 21:31:05 följande:
    HejTänkte fråna om någon känner till en varmbassäng som ligger utanför Stockholm, söderut. JAg menar då ställen inom Stockholms län ex FArsta, HAninge, Huddinge osv.Går på babysim men dit kan man inte gå utöver simtiden.
    Farsta har normalt ca 26 grader på onsdagar eller om det är torsdagar så höjer de tempen till 29/30 grader. läste nu snabbt på hemsidan att det är 29 grader på onsdagar o tordagar.
  • Strumpan08

30 grader räcker inte tror jag. Ska väl vara 32-34 grader i vattnet för barn under 2 år.

• AnniPanni
    Strumpan08 skrev 2009-03-19 21:39:08 följande:
    30 grader räcker inte tror jag. Ska väl vara 32-34 grader i vattnet för barn under 2 år.
    hmm stackars min 14 månaders då som får bada i Farsta
  • 08Mars

Vi går på Haninge vårdcentral i deras rehabbassäng. Det är kanon och så gott i vattnet. SKulle vilja få tag i något ställe där det är riktigt varmt o gott.

• 08Mars

JAg har googlat men inte kommit fram till vart man som privatperson kan gå o bada med sitt barn i bassäng som är minst 32 grader. Som strumpan08 skrev så behöver barn under 2år varmare bad då de inte kan reglera tempen själva.

• AnniPanni
    08Mars skrev 2009-03-19 22:24:40 följande:
    JAg har googlat men inte kommit fram till vart man som privatperson kan gå o bada med sitt barn i bassäng som är minst 32 grader. Som strumpan08 skrev så behöver barn under 2år varmare bad då de inte kan reglera tempen själva.
    Det är ju jättebra att det finns varmare bad (kolla vattenhuset tex om de finns där du bor) men jag måste få säga att barn under 2 år inte måste ha varmare än 30 men det är klart att föredra. Speciellt spädbarn då dvs barn under 12 månader men att påstå att en 18 månaders BEHÖVER varmare än 30 är att dra det lite långt
  • 08Mars

Försöker leta efter vart jag läste det - det bar på en sida i stockholm som erbjuder babysim. Det var en läkare som uttalade sig om att de barn behöver den temperaturen då de själva inte kan visa att de blir kalla el själva inte kan reglera värmen odyl i kroppen. Ska leta vidare men hinner inte nu.

• MzLee

Kolla upp Medley i Salem, där är det alltid över 30 grader i vattnet.

• Strumpan08
    MzLee skrev 2009-03-20 22:15:21 följande:
    Kolla upp Medley i Salem, där är det alltid över 30 grader i vattnet.
    Yes, vad bra då ska vi fortsätta simmandet med lilla tjejen när denna kurs är slut. En länk till den i salem centrum.

www.medley.se/sabysimhall/
Svar på tråden Varm bassäng i södra Stockholm