• titti1

hjääälp-..min snart 4 åriga dotter har gul-vita flytningar

SNÄLLA..VAD ÄR DETTA? HON ÄR 3 ÅR O 7 MÅN O VARJE DAG I TROSAN SER MAN GUL-VITA FLYNINGA SOM TORKAT IN I TROSA..O VARJE GGN SÄGER DOTTERN...MAMMA..TROSAN SMUTSIG...VAD ÄR DETTA--???KAN DET VARA? NÅN SOM VET EL HAFT SAMMA ME SIN LILLA DOTTER? DET HAR VÄL EJ ME HYGIEN ATT GÖRA..ALLA FALL SÅ DUSCHA/BADA HON 2 GGR I VECKAN O DÄREMELLAN TVÄTTA JAG HENNS BUMP...SNÄLLA SVARA NI SOM TRO E VETA. ÄR LITE OROLIG O NOJJIG

• Svar på tråden hjääälp-..min snart 4 åriga dotter har gul-vita flytningar
  • prinsesstårtan

jag hade mycket flytningar som barn, det behöver inte betyda nåt alls....det kan uppstå "snor" i nderlivet i samband med förkylning på samma sätt som i näsan.
    det kan vara att hon har rubbningra i ph balansen eller att hon pillar mycket.

gå till bvc om du är orolig men så länge de inte luktar illa eller att din dotter har besvär utav det så ska du nog inte oroa dig...

• SaramedM

Så länge de är luktfria är det nog ingen fara men däremot tänker jag att hon kanske blir irriterad i snippan om hon badar 2ggr och du tvättar ännu fler gånge.
    Men det beror på ju med vad du tvättar? Tvål? I såfall skulle jag övergå till att helt använda olja

• prinsesstårtan
    SaramedM skrev 2009-03-20 09:02:27 följande:
    Så länge de är luktfria är det nog ingen fara men däremot tänker jag att hon kanske blir irriterad i snippan om hon badar 2ggr och du tvättar ännu fler gånge.Men det beror på ju med vad du tvättar? Tvål? I såfall skulle jag övergå till att helt använda olja
    på så små barn räcker det med att skölja underlivet med vatten..... alt nån intim olja 1-2 ggr i vekan...de svettas inte som vi gör...
  • SaramedM
    prinsesstårtan skrev 2009-03-20 09:25:57 följande:
    på så små barn räcker det med att skölja underlivet med vatten..... alt nån intim olja 1-2 ggr i vekan...de svettas inte som vi gör...
    Ja precis de tjag menar, att om TS tvättar snippan för ofta och särskilt om hon gör det med tvål så kan det ge irritationer
  • prinsesstårtan
    SaramedM skrev 2009-03-20 09:42:56 följande:
    Ja precis de tjag menar, att om TS tvättar snippan för ofta och särskilt om hon gör det med tvål så kan det ge irritationer
    mmmmmm... absolut!
  • titti1

hej..tack för era tips---jag tvättar ej med tvål-jo 2 ggr nä hon bada tväta jag me barnängen mild tvål..de ggr jag tvätta henne i mellan där-är me vatten...alt tar ibland en pampers våt servett från lillsyrran o ba torka lite hastigt...

hon ha förresten vädligt starkt urin ofta som luktar mycket skarpt..kanske ska ta henne till vårdc alt barnavårdc.

men tack alla för era svar

• Martinis
    titti1 skrev 2009-03-20 09:58:43 följande:
    hej..tack för era tips---jag tvättar ej med tvål-jo 2 ggr nä hon bada tväta jag me barnängen mild tvål..de ggr jag tvätta henne i mellan där-är me vatten...alt tar ibland en pampers våt servett från lillsyrran o ba torka lite hastigt...hon ha förresten vädligt starkt urin ofta som luktar mycket skarpt..kanske ska ta henne till vårdc alt barnavårdc.men tack alla för era svar
    Starkt urin kan bero på att hon kanske borde dricka mer åxå, vi hade lite "problem" med de här hemma, att dotterns kiss var väldigt gult när hon kissade, å då fick jag rådet att se till att ge henne mer att dricka.
  • SaramedM
    titti1 skrev 2009-03-20 09:58:43 följande:
    hej..tack för era tips---jag tvättar ej med tvål-jo 2 ggr nä hon bada tväta jag me barnängen mild tvål..de ggr jag tvätta henne i mellan där-är me vatten...alt tar ibland en pampers våt servett från lillsyrran o ba torka lite hastigt...hon ha förresten vädligt starkt urin ofta som luktar mycket skarpt..kanske ska ta henne till vårdc alt barnavårdc.men tack alla för era svar
    Är du orolig så ring BVC men sluta med tvål i snippan, det ska man varken på vuxna eller barn
  • Thaleya

Jag har haft flytningar under hela mitt liv, är nog inget konstigt. Jag kommer dock ihåg att min lärare när jag var yngre sa att om man hade vita flytningar så var mensen nära, vilket jag inte alls kunde förstå då jag alltid varit så.

• Turikärlek

Hade jag varit dig så hade jag ringt sjukvårds upplysningen eller ringt er familjeläkare och rådfrågat. Vad jag har hört så kan det uppkomma om barn pillat in något föremål.

• prinsesstårtan
    Turikärlek skrev 2009-03-22 01:03:51 följande:
    Hade jag varit dig så hade jag ringt sjukvårds upplysningen eller ringt er familjeläkare och rådfrågat. Vad jag har hört så kan det uppkomma om barn pillat in något föremål.
    då hade hon med största sanorlikhet haft ont/obehag..........
  • Grannen

Hur har det gått? Sökte ni vård?

Svar på tråden hjääälp-..min snart 4 åriga dotter har gul-vita flytningar