• bossan1

Babysim ensam hur gör man???

Hade tänkt börja på bebisimm med min son min man ska oxå med men han kan ju inte följa med in i omklädningsrummet. Hur gör man för att få han tvättad påklädd min son alltså och även mig?

• Svar på tråden Babysim ensam hur gör man???
  • Carola Carro

Hur menar du?? Sonen följer ju med dig in i omklädningsrummet du kan göra dig själv klar först sen sonen?? Förstår inte riktigt?

• EsMamma

Ta med den bärbara bilstolen om ni har en sådan. Lägg ett bit plastad frotté i den så att den inte blir blöt när det kissas

Annars ett plastat skötbordsunderlägg så du slipper lägga barnet på kalla/blöta golvet.

Men flera babysim har tillgång till sådant och även typ IKEAs matstol för lite större barn som klarar att sitta i en sådan.

• LilaRos

Duscha tillsammans? Klä på er som ni gör hemma. Det kan ju inte vara så jobbigt.
    Om du inte vill hålla sånen i duschen finns det ju dusch hjällp. Lite bökigt att ta med kanske men det går ju.

• Aiva

I simhallen här i Kristianstad finns typ dusch-skötbord som man kan använda.

• Wembi

På mitt babysim behöver man inte duscha de små innan badet och utanför i korridoren finns skötbord uppställda. Pappa gör i ordning bebis medan jag gör i ordning mig. Efter badet duschar jag av kloret från bebis (duschar finns vid poolen) och ger honom till pappa som klär på medan jag duschar och klär mig. Inga problem. Lite knivigare när man ibland behöver fixa det ensam, men då finns det skötbäddar bredvid duscharna samt matstolar att sätta bebis i. Lycka till!

• PyretS

Eller så gör ni så att din man tar sonen i herrarnas. Jag och min man badade båda två och brukade turas om att ta dottern i omklädningsrummet.

• Lisa 68

Där jag går i Malmö finns skötbäddar man kan lägga på golvet, när de blir lite äldre så finns det matstolar a la IKEA. Inga problem. Gör mig själv iordning först o sen sonen. Ring o hör med babysimmet vad de är utrustade med. När jag var där första gången så visade de mig de olika grejerna.

• juli81

Det kommer nog att gå bra ska du se. Efter ett par gånger så får ni in er rutin i detta. Jag brukar dock inte tvätta mitt hår (har långt hår) utan bara skölja det, för de gånger jag tvättat håret så har sonen blivit arg (tar tydligen för länge ). Så det är mitt tips! Lycka till!

• Carola Carro
    juli81 skrev 2009-03-20 14:01:39 följande:
    Det kommer nog att gå bra ska du se. Efter ett par gånger så får ni in er rutin i detta. Jag brukar dock inte tvätta mitt hår (har långt hår) utan bara skölja det, för de gånger jag tvättat håret så har sonen blivit arg (tar tydligen för länge ). Så det är mitt tips! Lycka till!
    Innan du går i vattnet så tvättar du väl ändå med schampo?
  • bossan1

Tack för alla tipsen ska nog ringa badhuset och fråga om det finns några bäddar för det vore ju suveränt...

Svar på tråden Babysim ensam hur gör man???