Känner pulsen i örat - håller på att bli tokig!!!
Som jag skrev i rubriken känner jag sedan några dagar tillbaka min puls i mitt högra öra. Det gör mig galen!!!
Någon mer som upplevt detta? Vad ska jag göra åt det???
Som jag skrev i rubriken känner jag sedan några dagar tillbaka min puls i mitt högra öra. Det gör mig galen!!!
Någon mer som upplevt detta? Vad ska jag göra åt det???
Röker eller snusar du? jag kände så när jag snusade.
jag hade oxå så när jag var gravid, försvann efter. fick sova på ena sidan hela tiden.
Jag hör också min puls och har gjort det hela graviditeten. Så himla konstigt, men jag vant mig. Försöker att inte tänka på det bara.
Vad lustigt, jag hade samma sak under min förra graviditet. Den här gången har jag inte kännt det alls. Jag hade glömt bort det. Tack för påminnelsen, nu ska jag njuta av att jag inte har det :)
Det var verkligen inte kul och jag har inga tips på hur man får bort det.
Jag gjorde en större utredning då, när det begav sig, eftersom jag även hade problem med balansen. Läkarna sa att pulsen i örat var tinnitus, och sa att en operation kan hjälpa. Det här försvann helt när lillan föddes och jag har sedan dess inte ens tänkt på det.
Jag nämnde det för min BM å hon sa att det är för att man har så mycket extra blod i kroppen så trycket blir större, därför hör man pulsen i örat. Likaså att man kan se pilsen tydligare på helsen å magen å mycket lättare får näsblod å så.
Tack för alla svar!
Jag minns inte att jag hade så här under förra graviditeten, men jag får väl stå ut om jag vet att det försvinner om några månader. Men obehagligt värre är det!
hör också min puls och mycket jobbit. är helt rök-snus fri.
Normalt då amn e gravid
Jag hör pulsen i örat när jag är förkyld och svullen upp i örongången (eller vad det heter) och när jag har vatten i örat.
Håller med om att det är grymt irriterande. Jag brukar försöka ligga och fokusera på att det är nåt positivt att hjärtat slår, att det betyder att jag lever. Ibland är det dock j*t svårt...