• Tina30

Vilken bärsjal är bäst?

Vilken typ av sjal rekommenderar ni som har lite koll? Det finns så många olika varianter, material och anat. Tricot-slen, ringsjal osv. Vad är skillnaden, vilka är bäst? lättast att använda? Passar olika sjalar i olika åldrar?
    Tänkte köpa en men vet inte vart man skall börja titta!

• Svar på tråden Vilken bärsjal är bäst?
  • Flickan och kråkan

Här är en som kollat runt mycket. Mitt första barn gillade aldrig sjal så han bars i ergonomisk bärsele tills han var ett år drygt. Nu ska vi göra ett nytt försök med sjal med barn två .

Har spanat runt en hel del på www.sjalbarn.se och frågat kunniga. De flesta är överens om att en trikåsjal är det bästa och smidigaste till en nyfödd. Lättast att knyta och ta i och ur barnet i också. När barnet sedan blir tyngre behöver man ett stabilare tyg för att det ska avlasta bra = vävd långsjal.

Vilken trikåsjal man väljer verkar dock rätt hugget som stucket. Handlar mer om tycke och smak och att den ska passa plånboken. Här fastnade vi för en sino som vi fick till ett bra pris på baby- och barnmässan.

• Catti41

Ja, Frösöblomster har fått med det viktigaste utom en sak: Man ska köpa en snygg sjal, också. För man har den på sig väldigt mycket. :)

• Tina30

Jättebra tips och vilken bra sida; sjalbarn. Hjälpte mig mycket! Nu vet jag vilken sort jag skall ha, så nu återstår bara att välja ut vilken färg och vilket märke.
    Någon som har tips på ekologiska? Gärna i svart och grått. Är inte så inne på alla "jordfärger!

• Tina30

Synd att det var mönster på den bara. skulle önska en utan något mönster helst. men tck alla för tips och länkar! NU skall här shoppas!

Svar på tråden Vilken bärsjal är bäst?