• mira69

akupunktur vid ivf i västerås med omnejd

Finns det någon som provat på akupunktur med positiva effekter inför IVF/FET? Någon som kan tipsa om bra akupunktörer i västerås eller närheten?

• Svar på tråden akupunktur vid ivf i västerås med omnejd
  • Hubbo

Jag har gjort IVF och FET. Inför sista FET förra året så provade jag akupunktur. Jag blev gravid på det försöket och fortsatte att gå under hela graviditeten. Tror att jag slutade när det var en måndad kvar.Jag gick till Maria Hansen hennes klinik heter AKURO och ligger på Tunbyvägen. Hon hade mycket erfarenhet av att hjälpa barnlösa och så är hon jättegullig.
    Lycka till!

• mira69

Upptäckte precis ditt svar! Härligt att du lyckades bli gravid! Känns hoppfullt. Jag är nu på ruvardag 5 efter att ha återfört 2 ägg. Gick på akupunktur 2 veckor före FET, 2 dagar i veckan. Hoppas hoppas...

• mira69

Tack för tipset om bra akupunktör!

• mom88

Vad kostar det att gå på en akupuntur där ni gick? bor oxå i västerås.. men har försökt bli med barn i 10månader och inte genomgått någon IVF. tror ni akupunktur fungerar iaf? eller måste man genom gå det? vad tror ni??

• mira69
    mom88 skrev 2009-04-14 16:52:31 följande:
    Vad kostar det att gå på en akupuntur där ni gick? bor oxå i västerås.. men har försökt bli med barn i 10månader och inte genomgått någon IVF. tror ni akupunktur fungerar iaf? eller måste man genom gå det? vad tror ni??
    Där jag gick kostade det 350 kr/gång och jag gick 2 ggr i veckan. Stället ligger precis vid polidhuset, ying och yang kliniken (osäker på stavningen). Jag tror absolut att akupunktur hjälper även vid försök att bli gravid på normalt sätt. Jag skulle dock rekommendera dig/er att kontakta gynekolog efter 1 år av försök, eftersom det finns andra behandlingsformer före IVF förök, tex en medicin som heter pergotime. Man kan ju kombinera akupunktur med vanlig medicinsk hjälp. Lycka till!
  • mom88

okey tack, hur länge ska man gå på akupunktur ? blir ju en hel del pengar..

Svar på tråden akupunktur vid ivf i västerås med omnejd