• estrella81

vad är en body för dig?

ja, det undrar jag!

När ditt barn har en body på sig är det då ett plagg att ha under ett annat plagg eller kan man ha den som den är???

ska bli riktigt spännande att se vad som sägs!!

• Svar på tråden vad är en body för dig?
  • Queen70

Både och skulle jag vilja säga. På sommaren kan man ha en kortärmad body som den är, men på vintern hamnar den ju under strumpyxorna eller byxorna eftersom det blir lite kallt med bara ben.

• livetärgött

Använder bodyn som en tröja med byxor, eller som ensam plagg då det är varmt, sällan en body+byxor+tröja.

• Queen70

Vad tycker du själv TS?

• estrella81

För mig är body en tröja som man knäpper i grenen dvs förekommer inte på några vilkor body och tröja... däremot body och kofta om vädret kräver...

att man ahr byxor över bodyn är en helt annan sak, det jag ville få fram var om man såg det som ett underställ av något slag som man hade tröja över, vet kompisar som hade body med lång ärm under en tröja med lång ärm och jag fattade inte vitsen för det var inte kallt tror bara att de missuppfattat vad en body var....och ville nu bara höra vad andra tycker...

• carola1977
    estrella81 skrev 2009-03-21 00:05:51 följande:
    För mig är body en tröja som man knäpper i grenen dvs förekommer inte på några vilkor body och tröja... däremot body och kofta om vädret kräver...att man ahr byxor över bodyn är en helt annan sak, det jag ville få fram var om man såg det som ett underställ av något slag som man hade tröja över, vet kompisar som hade body med lång ärm under en tröja med lång ärm och jag fattade inte vitsen för det var inte kallt tror bara att de missuppfattat vad en body var....och ville nu bara höra vad andra tycker...
    Tycker som du . En mamma i min mammagrupp använde också body som underställ och jag tyckte synd om den pojken för han hade ganska många lager kläder på sig. Varmt...
  • estrella81
    carola1977 skrev 2009-03-21 00:10:52 följande:
    Tycker som du . En mamma i min mammagrupp använde också body som underställ och jag tyckte synd om den pojken för han hade ganska många lager kläder på sig. Varmt...
    Då tycker du rätt{#lang_emotions_cool}
  • Ameos

Till sonen använde vi alltid bodyn som en tröja, men med dottern så har vi ofta en body under kortärmade klänningar, så funktionen har ändrats lite för oss.

• estrella81
    Ameos skrev 2009-03-21 00:24:23 följande:
    Till sonen använde vi alltid bodyn som en tröja, men med dottern så har vi ofta en body under kortärmade klänningar, så funktionen har ändrats lite för oss.
    ja fast då blir ju funktionen ialalfall lika... bodyn fungarar som en tröja för inte har ni body + en tröja under en kortärmad klänning...
    ursäkta att jag tjatar men för mig är det bara så självklart att body och tröja är samma lika bara det att en body inte åker upp på ryggen.....
Svar på tråden vad är en body för dig?