• Koloratur

Fler nära psykiskt sammanbrott?

Ibland känner väl även den bästa av föräldrar att tålamodet tryter. Idag är en sådan dag för mig och tvååringen här hemma.

Det började med att man genom skrik och gap blev väckt halv sex. Lyfte upp ur sängen och då skulle det springas runt och lekas med lampknappar. Gjorde välling, men det var för varmt. Då fick jag blåsa ungefär 38 gånger innan han petade i sig halva flaskan och sedan började smågnälla.

Fortsatte morgonen med att leka lite på golvet, men det var fel för mamma skulle inte sitta på golvet. Sedan blev det ett utbrott för att mamma SKULLE sitta på golvet. Vi har tittat på film men den tog slut så då var den dålig, vi har ritat och skojat men när han fick lite färg på bara magen var det ett utbrott för det också. Badade ungen och vattnet skulle genast tappas ur, sedan skulle det plötsligt vara i karet igen och under högljutt skrikande blev det hårtvätt och avduschning.

Nu är klockan 09.34 och sonen sitter och gapar att han ska "upp". Jag ska bära honom och när jag gör det är det häng och kläng och kräng tills både ryggen och rösten säger ifrån med ett brak.

Nu låter det som om jag låter ungen löpa vind för våg ;) så är det inte, men ibland orkar man bara inte.

Vilket gnäll har ni haft idag?

• Svar på tråden Fler nära psykiskt sammanbrott?
  • Joje

Kan bara säga att jag känner igen mig... har också en (snart) 2-åring här hemma. Dagen började kl 6 för oss. Han var glad i 10 min efter att han gått upp. Sedan ville han ha frukost, det gick inte tillräckligt fort = gnäll. Han åt upp frukosten och jag tog inte bort den tillräckligt fort = mera gnäll. Sedan var det lek, gick bra en stund. Sedan skulle jag följa med in i rummet och leka med bilar, men då vaknade lillasyster = slänger sig på golvet och gråter!
    Sedan dess har båda lekt på golvet, men då ska sonen vara på lillasyster hela tiden, knuffas, trycker ner hennes ansikte i golvet, tar hennes leksaker mm mm. Sedan skulle han ha sina gummistövlar, men hittade dem inte... blev sur på mig för att jag inte kunde hjälpa till och leta eftersom jag bytte blöja på lillasyster = ännu en gång slänger han sig på golvet och gråter....

Nu ledsnade jag när han körde över dotterns hand med bobbycaren... så nu sitter han i soffan och surar....

Men jag fick i alla fall duscha i lugn och ro i 10 min, medan dottern satt i matstolen med några majskrokar och sonen på pallen, också han med några majskrokar... (båda satt alltså i badrummet)

Blir så TRÖTT!!!

Hoppas att dagen blir bättre än morgonen!!

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
Svar på tråden Fler nära psykiskt sammanbrott?