Fler nära psykiskt sammanbrott?
Ibland känner väl även den bästa av föräldrar att tålamodet tryter. Idag är en sådan dag för mig och tvååringen här hemma.
Det började med att man genom skrik och gap blev väckt halv sex. Lyfte upp ur sängen och då skulle det springas runt och lekas med lampknappar. Gjorde välling, men det var för varmt. Då fick jag blåsa ungefär 38 gånger innan han petade i sig halva flaskan och sedan började smågnälla.
Fortsatte morgonen med att leka lite på golvet, men det var fel för mamma skulle inte sitta på golvet. Sedan blev det ett utbrott för att mamma SKULLE sitta på golvet. Vi har tittat på film men den tog slut så då var den dålig, vi har ritat och skojat men när han fick lite färg på bara magen var det ett utbrott för det också. Badade ungen och vattnet skulle genast tappas ur, sedan skulle det plötsligt vara i karet igen och under högljutt skrikande blev det hårtvätt och avduschning.
Nu är klockan 09.34 och sonen sitter och gapar att han ska "upp". Jag ska bära honom och när jag gör det är det häng och kläng och kräng tills både ryggen och rösten säger ifrån med ett brak.
Nu låter det som om jag låter ungen löpa vind för våg ;) så är det inte, men ibland orkar man bara inte.
Vilket gnäll har ni haft idag?