Anonym (TS) skrev 2009-03-21 14:58:07 följande:
Tack för ett lugnande svar! Efter min förra förlossninge (två år sen snart) stod jag en gång i badrummet och skulle duscha när det började rinna efter benen. Trodde det var en ny omgång av avslaget men fy så ledsen jag blev när det var urin. Detta var dock fem dagar efter förlossningen och med tiden försvann det helt, precis som många sa till mig. Men under denna grav har det kunnat komma någon droppe ibland, särskilt om jag har tränat och hoppat eller liknande. Inte alls varje gång men någon gång så där. Blir till att knipa som en tok efter denna förlossning, som jag har förstått kan det ALLTID bli bättre? Ska komma ihåg det där med sex månader och att söka hjälp därefter. Tack för rådet!
Oj men endast 5dagar efter förlossningen är ingen fara alls! Det tar upp till ett år för kroppen att återställa sig helt efter en graviditet och förlossning.
Att detta uppstod tidigare denna gång beror antagligen på att kroppen är ju liiiiite (inte mycket alls) sliten efter förra graviditeten och därför uppstår detta tidigare.
Men som sagt, knip så återställs det. Och du kan görna börja med knipövningarna redan nu när du är gravid, både bra för dig och ingen fara för bebisen
Så oroa dig inte, det går över
Förresten, ett tips. Om du känner att det är lite ofrächt så har tena super diskreta skydd att köpa. Ser ut som vanliga trosskydd.