• JoPoAnWi

Huvudvärk + pollenallergi = sant??

Har de senaste åren gått med konstant huvudvärk på våren. Någon sa till mig att det beror nog på allt pollen. Gick till apoteket och frågade, men nää, det trodde de inte. Att man kunde ha huvudvärk pga pollen hade de inte hört talas om.
    Nähä tänkte jag..det kanske beror på för lite vätska mm mm, försökte hitta olika anledningar.
    Förra året var det likadant..Men jag överlevde tack vare stor förbrukning av huvudvärkstabletter
    Nu har det börjat igen!!!! Och idag läste jag i en kvällstidning att pollensäsongen börjat på allvar.
    Gick in på apotekets hemsida och sökte på allergi, och vad stod det där...om inte att både huvudvärk och trötthet (som jag oxå lider av) är vanliga besvär vid pollenallergi

Nu funderar jag på att börja med nån allergimedicin. Men vad ska man ha? Kan man använda dessa tabletter hela pollensäsongen? Andra besvär som jag har är rinnande näsa och ögon, men dessa besvär är ganska lindriga.

Tänkte jag skulle slippa läkarbesök

• Svar på tråden Huvudvärk + pollenallergi = sant??
  • hundpuss

Jaj ag får hvuudvärk i samband med att pollenallergin kickar igång. Har nog att göra med att jag får ont i ögonen, spänner mina ögon omedvetet tror jag. Och det går ju upp i huvudet.

Det du bör göra är att prata med en läkare.

• JoPoAnWi
    Vision400 skrev 2009-03-21 20:45:13 följande:
    Jaj ag får hvuudvärk i samband med att pollenallergin kickar igång. Har nog att göra med att jag får ont i ögonen, spänner mina ögon omedvetet tror jag. Och det går ju upp i huvudet.Det du bör göra är att prata med en läkare.
    Har du någon allergimedicin mot detta?
  • hundpuss
    JoPoAnWi skrev 2009-03-21 20:56:04 följande:
    Har du någon allergimedicin mot detta?
    Jag ska ha. Jag är bara för slö för att gå till läkaren. Idioti.
  • yvve

finns billiga allergitabletter...testa ngn i några dagar...det gjorde jag o det tunga i huvudet försvann :)

Svar på tråden Huvudvärk + pollenallergi = sant??