• nooova

    Vad kan man bjuda på istället för den vanliga "flyttpizzan"?

    Vi flyttar nästa fredag och det är ett gäng som ska vara med och hjälpa till. Flyttpizza är inget alternativ för oss då det är 2-3 mil till närmaste pizzeria, plus att det skulle vara roligare med något annat för en gång skull.

    Något som man kan förbereda och bara värma i ugnen eller liknande tänkte jag... eller sallad kanske? Men man kanske är hungrigare än så efter en tung dag.

    Några förslag? :)

  • Svar på tråden Vad kan man bjuda på istället för den vanliga "flyttpizzan"?
  • Hallonröd

    Smörgåstårta brukar vara uppskattat {#lang_emotions_wink} men du kanske vill bjuda på någon varm mat?


    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • nooova

    ja smörgåstårta är ju väldigt gott! men blir inte det ganska dyrt?

  • mjuik

    Flytt-tacos. Allt går att fixa innan. Bara att värma upp färsen så är det klart.

  • Hallonröd
    nooova skrev 2009-03-21 15:55:23 följande:
    ja smörgåstårta är ju väldigt gott! men blir inte det ganska dyrt?
    Joo det blir det kanske, beror ju på hur många ni blir.
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • After Forever

    Ja tacos är ju jättebra, eller gör några pajjer som du bara behöver värma i ugnen sedan.

  • nooova

    ja tacos skulle man ju kunna bjuda på. för att undvika mkt disk så kan man ju göra en stor blandsallad istället för en massa småskålar iofs. bra tips!

  • mjuik

    En blandsallad eller allt på ett stort fat. Då blir det lätt att diska men alla får exakt vad de vill ha.

  • Hallonröd

    Eller så gör du en stor köttgryta med typ grönsaker och potatis i som bara är att värma. Äter ni bröd till så mättar det ordentligt.


    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • straw2008

    Jag tycker inte man bjuder på pizza när folk hjälper till med att flytta... att ta flyttfirma kostar ju många tusen kronor därför tycker jag man bjuda på något mer fancy när vänner riskerar att få ryggskott!

    Jag föreslåt att ni köper wok eller så o värmer på om det är långt eller grillar lite godare korvar o lägger i baugetter med massa färsk spenat (grilla första gången påengångsgrill är ju dömysigt/gott)


     


    Vad finns det att välja på där ni bor?


     


    Jag skulle faktiskt slösa lite när man får så fin hjälp!


     


    Eller bjuda på något billigt men lova "fin middag" på resturang snarast!


    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Vad kan man bjuda på istället för den vanliga "flyttpizzan"?