• cesseny

Hjälp felstavad tatuering

Igår var det då dags att tatuera in dotterns namn och födelsedatum! Hade sett fram emot detta och trots att jag har andra tatueringar sedan tidigare så var jag nog lite nervös. Efter en lång bilfärd så var vi framme. Vi var lite sena så karln min skickade ett sms till tatueraren som är en god vän och skrev vad det skulle stå på tatueringen. Väl framme så hade tatueraren gjort en jättefin text. Han bad mig kolla så att allt var rätt och riktigt. Jag kontrollerade noga födelsedatum och trodde mig även kontrollera namnet ordentligt...

I morse när jag skulle ta av plasten så ser jag att det är felstavat!! Det fattas en bokstav i namnet och jag blir förstås jätteledsen och kan inte förstå hur det har gått till. Jag vet ju att jag tittade på mallen men upptäckte inga fel, uppenbarligen så missade jag detta :( Min man tittar senare på sitt sms och upptäcker att han missat en bokstav när han skrev dotterns namn. Stilen det är skrivet med är med en hel del krusiduller som säkert förvillade ögat lite, men ändå, hur kunde jag vara så jäkla klantig!???!

Har pratat med tatueraren idag och han ska förstås försöka fixa till det hela, men vi måste vänta tills det läkt annars fanns risk för ärrbildning.

I morse var jag totalt nere över detta faktum, men det känns väl lite bättre nu. Fast även fast tatueringen blir fixad så kommer den ju aldrig att bli lika bra som den skulle blivit om det blev rätt från böran.

• Svar på tråden Hjälp felstavad tatuering
  • Emekal

tråkigt men hoppas verkligen att han kan fixa det åt dig!!

• imsel

Får man fråga vad det var för namn och vilken bokstav som saknades?
    Tråkigt att det inte blev rätt, men
    det blir säkert jättefint ändå ska du se!

Sov du lilla videung, än så är det vinter..
  • cesseny

Namnet är Felicia och det är sista i:et som fattas alltså så står det Felica, grämer mig själv något oerhört hur fasen jag kunde missa det. Det positiva är väl att det är en smal bokstav som borde gå att peta in, alternativt göra om a:et till ett i och sedan göra ett nytt a...

Vi får se hur han löser det, hoppas på att det blir ok iaf!

• imsel

Ja, men det är bara ett i, tatueraren fixar det säkert så det ser jättefint ut! {#lang_emotions_smile}

Sov du lilla videung, än så är det vinter..
  • cesseny

Tack för uppmuntran! Ja, jag tror säkert oxå att det kommer bli ok!

• LitenKyckling

Äh , det går att fixa! Jättetur att det var ett i och inte någon större bokstav. Det kommer bli jättefint!!

• Labil tamil
    cesseny skrev 2009-03-21 18:33:16 följande:
    Namnet är Felicia och det är sista i:et som fattas alltså så står det Felica
    Konstigt att tatueraren inte märkte stavfelet, Felica - fel.
  • LitenKyckling

Labil tamil skrev 2009-03-24 23:07:08 följande:

Konstigt att tatueraren inte märkte stavfelet, Felica - fel.
    Fast det är ju inte så lätt med tanke på att många barn har ovanliga namn idag
  • Vaniljlatte
    LitenKyckling skrev 2009-03-25 04:28:49 följande:
    Labil tamil skrev 2009-03-24 23:07:08 följande: Fast det är ju inte så lätt med tanke på att många barn har ovanliga namn idag
    Tänkte precis skriva samma sak!

TS

Usch vad tråkigt! Men är det en skicklig tatuerare så fixar han det säkert galant! Annars får ni skicka in nya papper till skatteverket.. *försöker bara skoja bort det tråkiga*
Svar på tråden Hjälp felstavad tatuering