• Anonym

Okej att dricka starköl nästan varje dag?

Min sambo/pappan till vår son dricker i stort sett starköl varje dag efter jobbet som avslappning. Ca 3-5 öl á 33 cl. Detta trots att han passar vår son under tiden. Låter detta rimligt eller ringer det varningsklockor långa vägar? Jag tycker detta är oacceptabelt! Hur reagerar ni andra?

• Svar på tråden Okej att dricka starköl nästan varje dag?
  • virreh2

Visst nån gång kanske till maten.. men INTE varje dag!

• Anonym

Oj, inte ok!! Efter 3-5 öl så bör man nog inte ansvara för ett barn.

Låter som ett beroende. Mycket stora klockor ringer.

När började han att dricka så?

• Emejli

Inte ok alls! Stor varningsklocka !
    Ok, till maten, men inte 3-5st i så fall och som sagt, inte varje dag.
    Hur gammal är er son?

• Anonym

8 månader är sonen. Nu när jag konfronterar honom med hans öldrickande säger han att det bara rör sig om 1-2 öl men på helgerna blir det många fler kan jag intyga. Jag tycker inte det känns ok att han dricker varje dag, visst han blir inte full men han blir lättsamare och man märker av att han är en aning påverkad.

• Anonym (Ölan)

Men är 3 öl på 33 cl. så mycket? Det tycker inte jag. Dock tycker jag inte att man bör dricka varje dag, det tycker jag är fel, men en stor karl blir väl inte regelrätt full och tappar omdömet efter 3 33 cl. öl?
    Fast ingen annan kan bestämma åt dig vad som är OK för dig, känner du att det är fel så är det fel och då skall du agera därefter.

• Anonym (Mammis)

Varningsklocka!!!
    Visst 3-5 öl är inte jätte mkt men när man dricker det var dag efter jobbet så är det mkt tycker jag.....det skulle inte jag acceptera då skulle jag bli orolig.

• LiindaE

jag tycker det är skitmycket!
    3-5 starköl bara sådär....nä det e beroende varning

• LiindaE

så fort man som anhörig tycker att det känns som om det är fel och för mycket ...då är det oxå oftast det

• Anonym (Ölan)

Men ni som skriver "varningsklocka" ni såg väl att det rör sig om 33 cl. öl? Inte 50 cl.? Inte tre stor stark alltså. Kalla mig okonventionell men jag tycker inte att det är mycket.

• Anonym

Jag undrar varför han dricker det varje dag? Kan han sluta när han själv väljer det? Omdömet påverkas redan efter en öl, hur snabbt reagerar han om något händer dig eller barnen? Vem ska köra om det händer dig något?

Bara några frågor som du kanske ska fundera över....varför tycker han att det är ok att han gör det? Om du skulle göra samma sak ist för honom, vad skulle han tycka om det liksom?

Köp honom en soda streamer om han inte klarar av dricksvattnet!

• Lina S

Varningsklockor säger jag!!!!!!!

Skulle det hända en dag så är det ju inte så farligt, men varje dag, ja då skulle jag vilja säga att man har stora alkoholproblem...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Anonym (Ölan)
    Anonym skrev 2009-03-21 21:34:44 följande:
    Jag undrar varför han dricker det varje dag? Kan han sluta när han själv väljer det? Omdömet påverkas redan efter en öl, hur snabbt reagerar han om något händer dig eller barnen? Vem ska köra om det händer dig något? Bara några frågor som du kanske ska fundera över....varför tycker han att det är ok att han gör det? Om du skulle göra samma sak ist för honom, vad skulle han tycka om det liksom? Köp honom en soda streamer om han inte klarar av dricksvattnet!
    Nu tycker jag ju inte att man ska dricka varje dag men jag säger som så att blir man så påverkad av tre 33 cl. öl att man inte kan reagera snabbt, ja då är det något annat som är fel på än annat än ölkonsumtionen.

För övrigt är jag ensamstående mamma utan körkort och händer det något så ringer jag en taxi eller ambulans.
  • Anonym

Till Ölan: Det finns en anledning till att det finns gränser, tre starköl per dag är sämre för både kropp och knopp än 12 likadana varje lördag....
    En alkoholist klarar sig på en folkis....

• ullisg79

Anonym (Ölan) skrev 2009-03-21 21:20:39 följande:

Men ni som skriver "varningsklocka" ni såg väl att det rör sig om 33 cl. öl? Inte 50 cl.? Inte tre stor stark alltså. Kalla mig okonventionell men jag tycker inte att det är mycket.
    Jag måste hålla med dig. Tycker inte heller att det är speciellt mkt.
    Men man bör kanske inte dricka fem öl om dagen, varje dag, 33 cl eller ej, men det verkar ju inte som om så är fallet heller..?
  • jenny99

Jag tycker inte det låter farligt.
    Jag,och flera av mina vänner tar ett glas vin/starköl nästan varje dag,och lite mer på helgerna.
    Men vi är mycket utomlands och där gör alla det,är ju så acetabelt att dricka utan att bli fuller.

• Anonym (NO!!!)

Absolut INTE okej. det ringen många varningsklockor när jag läser det du skrivet. Är näst intill säker på att han har ett alkoholproblem då jag sett liknande beteende i min nära vänskapskrets som slutade väldigt illa.

Svar på tråden Okej att dricka starköl nästan varje dag?