• FKKC

Vad skall vi tänka på innan babysimet?

Vi skall börja babysim och har fått jättedålig information (försöker få tag i ledaren).
    Vad skall vi tänka på?
    Vad skall man ha med sig?
    Hur duschar man själv och barnet, han rullar iväg om jag lägger honom på golvet och är för stor för babyskyddet till bilen.
    Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Vad skall vi tänka på innan babysimet?
  • Mamma Ia

I vår simhall finns det "vaggor" i duschen där man kan lägga barnet. Man kan även ha dem liggandes däri när man duschar dem. Funkar jättebra, men jag vet inte om dessa vaggor finns i alla simhallar.

Nu vet jag inte hur gammalt ditt barn är, men de brukar bli ganska hungriga och törstiga efter badet. Ammar du är det ju inga problem, men ta annars med något att äta och dricka!
    Mysiga och varma handdukar eller badrock är ett måste.

Det var det jag kom på just nu. Jag återkommer om jag kommer på något mer !

• Prinsessan Zelda

ska på babysim första gången imorgon. Duscha gör man väl tillsammans med barnet? Gör det hemma i alla fall. På vårat babysim skall man visst inte ha smycken på sig och tvätta sig ordentligt innan då de inte vill ha "skit" i bassängen.

• pakkemakke

Åk dit i god tid så ni slipper sressa in i bassängen. Räkna gärna en timme innan. Det tar tid att byta om. Försök oxå få i honom lite energi innan badet, tex banan om han kan äta. Packa med extra varma kläder att ta på efteråt, vinden är extra kall när man kommer ut från en varm simhall.
    Ta det lugnt hela tiden, det är många intryck runt omkring er, de blir värre om du är stressad.
    Simma lugnt!

• FKKC

Tack!
    Han är 4,5 månader. Jag ammar och han får små smakportioner

• Prinsessan Zelda

min kille är också 4,5 månader. ska bli jättekul. Lycka till med erat bad

• FKKC

Prinsessan Zelda: vart skall ni? Vi skall till Skoghall

• Prinsessan Zelda

vi ska till vårby sjukhem. du klagade i min gästbok att din lillkille inte sitter än, men min kille sitter men rullar inte. Han bara rullar en gång från rygg till mage sen ligger han där. Det är ju så olika

• OlivC

hej ! vi ska börja på babysim idag och de har haft en teorilektion innan och de gav oss bla följande tips:

-låt bebisen vila innan och de ska inte komma hungriga
    - duscha och tvätta håret. bebisen behöver inte duscha om de inte har bajsat precis innan.
    - kom inte för tidigt, max en kvart innan eftersom bebisar blir lätt trötta och det är varm vid bassängen.
    -behåll blöjan på så länge som möjligt och byt till simbyxor precis innan badet.
    -efter badet duscha av bebis och klä på dom kläder. Duscha sedan av dig själv, detta för att hålla värmen för bebisen.

Lycka till

Svar på tråden Vad skall vi tänka på innan babysimet?