• Tilde å Nova

Naturdiet eller nutrilett?

Funderar på att försöka mig på nån av dom för att "komma igång" med viktminskningen..Samlar på mig massa goda, men smala recpet också,så har du nåt på lager,så hojta gärna till..

Men vad är "bäst" tror ni? Nutrilett eller Naturdiet? Har nån av er provat båda? Nån som har provat NÅT av dom?
    Omdöme?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Naturdiet eller nutrilett?
  • discodivan

jag har provat båda, o båda funkar likadant o lika bra, men jag tycker naturdiet är god, nutrilett är träig i smaken

• Glad i hågen

Är du gravid? I så fall bör du nog inte alls banta. Dels behöver man all näring till graviditeten, dels kan bantningspreparat sätta igång att forsla ut slaggprodukter som inte kan vara bra att sätta i rörelse under graviditeten, efter vad jag har hört.

Annars är mitt tips att du försöker komma över viktväktarnas pointbok. Där får man en tydlig fingervisning om vad man bör och inte bör äta, och hur mycket som behövs för att förbränna det man stoppar i sig. Min svärmor är med i Viktväktarna och hon kan äta allt hon vill, bara hon ser till att röra på sig efteråt om det är onyttigt hon stoppar i sig. Det är ju rätt sunt och logiskt egentligen.

Ett smart sätt att få upp ögonen för vad man stoppar i sig är också att notera alla intag man gör under dagen - mat, dryck, frukt, godis, kakor... Det blev en riktig aha-upplevelse för mig, som tyckte att jag levde sunt men plötsligt insåg att det slank ner både det ena och det andra, och ofta flera av varje sort, utan att jag ens tänkte på det.

Att ställa bilen och ta cykeln eller apostlahästarna där det går är ett anna
    vardags

Lycka till!

• Glad i hågen

Oj, det hann gå i väg innan jag skrev klart. Det är ett annat vardagsknep, skulle jag skriva. Satsa helre på att få några sunda förändringar i din livsstil, sånt som du kan fortsätta med, än att göra ett megaryck med bantningspreparat och snabbantning.

• Tilde å Nova

Discodivan:

Okej..Tack!

• Glad i hågen

KOm på en grej till! Jag skickar för snabbt!

Jo, en kock jag träffade en gång sa att det är bättre att hitta nya recept om man ska börja äta smalare, än att ersätta grädde, smör mm med smalprodukter i sina favoriträtter. Oftast blir man besviken, menade hon och tyckte att det var bättre att ta trappan istället för hissen istället.

Och... nu ser jag attd et ju var nya recept du var ute efter... tillbaka på ruta ett

I Allt om mat brukar dom ha några smala sidor varje gång. Det brukar vara riktigt goda grejer, men jag har dom inte i huvudet nu.

Nåja, lycka till i alla fall!

• Tilde å Nova

Prillan:

Tack för alla dina inlägg! Näe,är inte gravid..men gick upp 28 kg när jag väntade Tilde och var redan innan lite mullig så det har ju satt sina spår..

Mmm..jag har faktiskt börjat med en av grejerna du tipsade om..att byta ut smör å grädde å sånt mot smalare produkter..

Aha..då ska jag kika i Allt om Mat då..kanske blir min nya favvotidning..

• Ebbiz

Jag har testat både Nutrilett, Naturdiet och Cambridge! Naturdiet är ju den billigaste varianten men den smakar BLÄÄ tycker jag. Första gången jag drack den så kräktes jag i slasken på morgonen! Usch!

Nutrilett är lite dyrare, men godare i smaken tycker jag!

Cambridge är dyrt - ca 450:- för 21 portioner! Går du på REN kur ska du äta ENDAST Cambridge, dvs tre portioner/ dag! Jag har gått på ren Cambridge kur i två veckor för ca en månad sen! Jag tappade 5 kg och 8 cm runt midjan! Nu har jag ätit i ca tre veckor och jag har tappat vikt ändå! Jag har alltså inte gått upp i vikt efter dieten!
    Cambridge har många olika smaker, och ALLA är jättegoda! Tex jordgubb, choklad, vanilj, banan, grönsakssoppa, kycklingsoppa mm mm!

Detta är ett bra alternativ som start, tycker jag! Sen att man måste lägga om sina matvanor etc är ju självklart!
    Men jag håller med dig Tildes mamma: Det är kanon att få en riktig skjuts i början!

Jag gillar inte alls VV. Bättre att tänka på att äta mindre kolhydrater så rasar man ju i vikt för det också!

Lycka till!

• Tilde å Nova

Ebbiz:

Okej..Cambridge,köper man deras produkter i butik åxå eller?
    Alla dom där - Naturdiet,Nutrilett å CB, kan man bara köpa dom "löst" i butik? Man kan inte beställa ett visst antal portioner eller sånt på nätet eller nåt?

• pyron

Naturdiet finns att köpa i tetra. Den är kanongod. Om man går till naturapoteket brukar man kunna köpa naturdiet-påsar varför sig för att smaka.

• Tilde å Nova

Ja..jag smakade en sån i måndags...choklad..den va rätt god faktiskt..
    Men jag tänkte om det fanns i nån annan form, eller måste man köpa typ 40 tetror nästan gång man e å handlar?

Svar på tråden Naturdiet eller nutrilett?