• Anonym

hur mycket pengar kan ni lägga undan varje månad

Hej
    jag e nyfiken på om ni kan lägga undan alltid penngar till ert sparande..isåfall hur mycket penngar brukar ni lägga undan?
    kan ni ge mig några bra råd hur man kan spara penngar lättare.. har svårt att spara.vet inte riktigft vart alla penngar tar vägen.

• Svar på tråden hur mycket pengar kan ni lägga undan varje månad
  • Anonym (fattig)

Jag är en av dom som aldrig har kunnat lägga undan nånting alls.......jag har inte ens pengar så jag klarar mej en hel månad......längtar så oerhört tills jag får ett jobb så jag kan lägga undan

• Anonym (ej fattig)

Jag skulle kunna lägga undan 10 000 i månaden men lägger undan 5000. Vill inte spara mina pengar i en stor hög.
    Skänker heller bort en del och shoppar för en del.

• Anonym (spar)

vi spar ca 22000 i månaden, alltså sambons lön läggs undan varje månad.

så lever vi på min sedan (35.000)

spartips: lägg in degen du vill spara på ett konto och ge sedan fan i dem!

• Anonym

Jag fondsparar 1000:-/månad. Skulle väl kunna lägga undan mer, det dras automatiskt från mitt konto... Får vi pengar över lägger vi undan dessa, vi lever absolut inte snålt, utan äter ute ofta och shoppar det vi vill.. Vi lägger undan så vi kan resa, minst 2ggr/år.

• Anonym (Lever livet)

0,-

Just nu har vi valt att inte spara alls,
    vi använder upp varenda krona på våra barn,
    och sparar föräldrardagar så att de, och vi kan vara tillsammans längre.

Härligt!

Men spartips är väl att lägga upp en budget,
    kolla hur mycket du verkligen kan avvara per månad,
    fixa en auomatisk överföring på den summan till ett annat konto.
    Boka tid hos bankman, de hjälper dig

• Anonym (:-))

Jag sparar 6-7 000 varje månad och sambon runt 1 000 tror jag (vi har delad ekonomi så jag har inte riktigt koll på honom). Jag jobbar och han pluggar, därav skillnaden. När han jobbade och jag pluggade så var rollerna omvända.

Allt över CSN får mig fortfarande att känna mig rik så det är lätt att bara lägga undan pengar på ett sparkonto.

• Anonym

Jag får bara lägsta fp och sambon får ut ca 12.000kr i månaden så har inte direkt råd att lägga mycket på sparande på mig själva men varje månad så sparar vi 400kr till dottern och jag 100kr på pensionssparande...Sambons jobb pensionssparar i fonder åt honom från lönen +  att han haft en del fonder sen innan vi träfffades. Så hoppas på att få arbete så man kan spara ihopa en buffert.

• Anonym

Vi försöker spara mellan 10-16000, målet är alltid det senare, men det beror lite på.
    Har "standardlöner" (21" resp 25" före skatt) men det är hyfsat lätt att spara mycket när man har hyresrätt, inga barn och ingen bil. Har börjat spara så här ganska nyligen då vi insett att vi just nu är bortskämda pga de låga utgifterna.

• valkyrian

mellan 1000-3000 som det ser utjust nu. Är mammaledig och tar 5 dagar veckan.. Skall börja jobba extra två helger i månaden så då kommer vi lägga undan det jag få in också.

Bebisen är här
Svar på tråden hur mycket pengar kan ni lägga undan varje månad