• jelp77

el i spanien

E det nån som vet om det är samma el på kanarieöarna som här? funderar på om det är lönt att ta med min plattång dit..

• Svar på tråden el i spanien
  • sanna88a

det lär ju vara samma eluttag, om de är det du menar?

• sanna88a
    jelp77 skrev 2009-03-21 22:25:02 följande:
    ja o strömstyrka liksom
    strömstyrka vet jag inte, men det borde ju vara samma det med, i hela världen? eller

min man är iaf i norra irak nu, och han kan ladda sin mobil där med sin vanliga sony ericsson laddare ;)
  • Pyff
    sanna88a skrev 2009-03-21 22:32:37 följande:
    strömstyrka vet jag inte, men det borde ju vara samma det med, i hela världen? eller min man är iaf i norra irak nu, och han kan ladda sin mobil där med sin vanliga sony ericsson laddare ;)
    Nej det är INTE samma strömstyrka i hela världen, och framför allt inte samma eluttag, men i Spanien har de samma som vi har i Sverige.
  • sanna88a
    Pyff skrev 2009-03-22 16:10:59 följande:
    Nej det är INTE samma strömstyrka i hela världen, och framför allt inte samma eluttag, men i Spanien har de samma som vi har i Sverige.
    är det inte?:S varför inte då? och vad kan hända då?
  • Tinastina

Ta med dig din tång du för det är inga problem, fungerar precis likadant som i Sverige, visa länder kan ha andra uttag och el, kommer inte på vad det heter men man kan köpa en grej till uttaget så att man kan använda sina vanliga laddare mm i alla fall.

mammasomung.blogg.se

• sanna88a

okej... men om det är samma eluttag men annan strömstyrka vad kan hända då?

• Pyff
    sanna88a skrev 2009-03-22 16:34:02 följande:
    okej... men om det är samma eluttag men annan strömstyrka vad kan hända då?
    Grejerna funkar inte som du pluggar in............
  • sanna88a
    Pyff skrev 2009-03-22 16:45:56 följande:
    Grejerna funkar inte som du pluggar in............
    ok. inte lätt och veta för en som aldrig har varit utomlands.
Svar på tråden el i spanien