• Linda1976

    Tidningen OSA! Minns ni?? (Gymnasister under mitten på 90talet!)

    Hej!

    Jag gick i gymnasiet 92-95 och då fanns det en insändartidning som gavs ut av Posten, OSA. Samma format som Nöjesguiden, med lite rött på framsidan. Minns ni? Vi fick på en svensklektion skriva brev till oss själva, via OSA, om 10 år, och adressera med personnummer och det skulle sen skickas till oss, från Posten, om 10 år, nu alltså!!

    Är det nån mer som gjorde det?? Har ni isåfall fått brevet? Ska man kanske ringa Posten och fråga?

  • Svar på tråden Tidningen OSA! Minns ni?? (Gymnasister under mitten på 90talet!)
  • snysop

    Ååååååh!!! OSA!!! Den minns jag! Kalendern man fick var ju jättebra... Och fösta och enda gångerna jag chattade var på OSA-chatten! Coooolt...

    Tyvärr så skickade jag aldrig in något sånt brev, hade tänkt att göra det men det blev aldrig av.

    Hoppas att du får ditt snart!!

  • stanna

    Jag minns också det där! Kommer faktiskt inte i håg om jag skrev nåt... Skulle vara kul om det dök upp ett brev i brevlådan nån dag!!

  • TigerMåne

    Hihi vad coolt! Minns den så väl

    Men skrev heller aldrig det där brevet...
    Hoppas du får tag på det!

  • Linda1976

    Jag mindes det knappt själv, men så ringde min bästa kompis och påminde om att vi hade skrivit de där breven.....

  • hjärnladyn

    Ja, jag minns och har också funderat på detta! Går och väntar på mitt brev, undrar vart det har tagit vägen...

    Förutom att skicka ett till mig själv skickade jag ett till min kompis också, tror inte att hon har fått sitt heller. Håller tummarna på att de dyker upp.

    Tidningen var fö grymt bra!

  • saralways

    Visst kommer man ihåg OSA!! Den satt man och läste i på rasterna..
    Jag har fortfarande kvar deras kalendrar man fick, de var ju jättebra och nu är det så kul att ta fram dem och se vad man gjorde och tänkte på den tiden..!

    Jag skrev också brev, har för mig att det var 20 år tills man skulle få det, men kommer inte ihåg, det var ju ett tag sen..

Svar på tråden Tidningen OSA! Minns ni?? (Gymnasister under mitten på 90talet!)