• bella11

babysim o badbyxor

hallå alla läsare! har en fråga o undrar vad ni som haft samma problem gjort!

ska börja på babysim med min lille grabb, ha köpt badbyxor (plastade sånna där man ska ha) köpte på Lindex, i storlek 50/56 de är lagom i midjan problemet är vid låren! De ska väl sitta åt någelunda runt låren=? de sitter lite men inte stenhårt så om han bajsar kommer de att rinna ut.

vad ska ja göra? finns de andra badbyxor engångs eller så?

tacksam för tips o råd!

• Svar på tråden babysim o badbyxor
  • LinaRosell

det finsn engångs men de är för lite större bebisar, tror de är från 7 kg..
    men badbyxorna satt inte åt runt låren så hårt på vår son helelr men det gick bra ändå när han bajsade=) inga problem..=) annars brukard e ha på babysimmet, kostar 130 kr.. fråga ledaren också så kan hon säga om hon tycker de är för stora!

• anelia

Det finna badblöjor att köpa. Som är engångs.
    Jag köpte nya badbyxor för någon vecka sedan på Lindex.
    På de badbyxorna är det dragsko vid benen så man kan dra åt, så inte bajset rymmer.

Min syster tycker badblöjorna är jätte smidiga, speciellt till sommaren, när de leker i strandkanten och får sand överallt och de bajsar. DÅ är det smidigt med engångs, bara riva sönder och kasta och på med ny.

Lycka till på babysimmet

• bella11

ok, dessa ja köpte på lindex va de bara dragsko i midjan... hmm ja ja få testa dessa ta de med o se vad hon säger o hoppas på de bäst. pinsamt om de kommer bajs i vattnet, för det är ju så löst so rinnande vatten på sonen. lite därför ja är orolig för de som INTE få hända hahah hehe bajs i poolen!

• Stor mamma

Ja vi har huggies engångsblöjor 70 kr för 10 st.

De var kanonbra. Innan hade vi lindex byxblöja men aldrig mer. Dessa engångs var kanonsmidiga.

• Brunello

lindex badbyxor är inte direkt jättebra, de är tätade med plast så de blir liksom som en flytkudde för barnet...

kolla in dolphin swimwear på www.babysimshopen.se de är reglerbara i både midja och ben och varar jättelänge

• jordgubbe0812

Hej.
    När vi hade i helgen på vattenhuset var det ett par som blev tillsagda att använda badbyxor och inte badblöjor till sitt barn av ledaren.
    Så hör med simstället vad de tycker.

Svar på tråden babysim o badbyxor